Toyota waardevolste automerk
Toyota staat op nummer 10 in de Top 100 Best Global Brands 2013 en is daarmee het waardevolste automerk. Mercedes-Benz en BMW volgen op plek 11 en 12. Dat blijkt uit de jaarlijkse ranglijst van Interbrand.
Volgens Interbrand is Toyota 35,3 miljard dollar waard. Mercedes-Benz staat op 31,9 miljard en BMW op 31,8 miljard dollar. Honda (18,5 miljard) en Volkswagen ( 11,1 miljard) staan respectievelijk op de plekken 4 en 5 van waardevolste automerken. Het is de veertiende keer dat Interbrand de Top 100 Best Global Brands publiceert. Het Britse instituut maakt elk jaar een ranglijst van merken op basis van hun merkwaarde. Toyota, Mercedes-Benz en BMW stonden in de lijst van 2012 ook op de plekken 10, 11 en 12. Apple is de nummer 1 in de Top 100 Best Global Brands 2013, gevolgd door Google en Coca Cola. Bekijk de gehele lijst op interbrand.com.