Facelift voor populaire Renault Captur
Herkenbaar front voor "kleintje Kadjar"
Succes hou je vast door te veranderen en mee te bewegen met de markt. Het is het receptuur voor de Renault Captur. Met een vernieuwd front en een upgrade voor het interieur moet hij de hoge verkoopaantallen kunnen vasthouden.
LEES OOK: Elektrische Renault ZOE komt nu 400 km ver
De Renault Captur is in Europa een van de best verkopende modellen van het Franse merk. Vorig jaar zijn er van deze B-segment crossover 215.670 verkocht, waarmee hij het jaar afrondde als marktleider in zijn segment.
Two-tone carrosserie
Volgens Renault heeft de vernieuwde Captur zijn belangrijkste designkenmerken behouden, zoals de two-tone carrosserie. De mogelijkheden om te personaliseren zijn echter uitgebreid met twee nieuwe lakkleuren – Orange Atacama en Bleu Océan – en een nieuwe dakkleur Gris Platine. In totaal zijn nu dertig verschillende kleurcombinaties mogelijk om de Captur een eigen uitstraling te geven.
Herkenbaarheid
Bij de Renault Captur zijn nu ook led-koplampen mogelijk (afhankelijk van de uitvoering). Met hun vorm dragen die bij aan het aangescherpte design. Dat geldt zeker voor de led-dagrijverlichting en de achterlichtunits met de C-vormige lichtsignatuur, waaraan alle nieuwe modellen van Renault zijn te herkennen.
‘Kleintje Kadjar’
Door de aanpassingen heeft de nieuwe Captur een nauwere uiterlijke verwantschap met zijn grotere broer, de Kadjar. De vorm van de grille sluit meer aan bij deze andere crossover van Renault. De voor- en achterbumper hebben nieuwe skidplates om het avontuurlijke karakter van de Captur te onderstrepen.
De nieuwe Renault Captur is voor het eerst publiekelijk te zien op de Autosalon van Genève, die op 7 maart 2017 de deuren opent.
LEES OOK: Renault Mégane Estate TCe 130 – Rijtest