Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+: doe eens gek
Met 387 óf 421 pk!
Mercedes-AMG heeft met zijn 2,0-liter turbomotor de krachtigste in serie geproduceerde viercilinder turbomotor in handen. Het merk lepelt het blok in diverse modellen, ook in de nieuwe Mercedes-Benz GLA. Dit is de Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+.
Met de hand gebouwd
Die nieuwe turbomotor wordt volledig met de hand geassembleerd. Daartoe werd in de AMG-motorenfabriek in Affalterbach een volledig nieuw ontworpen productielijn gebouwd, waar Mercedes-AMG het ‘One Man, One Engine’-principe hanteert.
Twee smaken
De Mercedes-AMG GLA 45 is er in twee smaken. Er is keuze uit de basisversie met 387 pk en 480 Nm of je kiest voor het S-model. Dit laatste heeft 421 pk en 500 Nm. Je krijgt altijd een AMG Speedshift DCT 8G-transmissie met dubbele koppeling.
Sprinttijden
De GLA 45 S 4MATIC+ sprint in 4,3 seconden naar 100 km/u. Het ‘basismodel’ GLA 45 4MATIC+ in 4,4 seconden. De topsnelheid van het basismodel is elektronisch begrensd op 250 km/u, terwijl het S-model af fabriek een topsnelheid van 270 km/u heeft.
AMG Performance 4MATIC+
Volledig variabele vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC+ is standaard. Dit elektromechanische systeem biedt een selectieve vermogensverdeling over de achterwielen via AMG Torque Control. Dit betekent dat het vermogen op flexibele wijze over het linker- en rechterachterwiel wordt verdeeld, afhankelijk van de rijsituatie.
Rijstanden
Er is keuze uit zes AMG Dynamic Select-rijprogramma’s, te weten Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual en RACE (standaard bij het S-model, bij het basismodel inbegrepen bij het optionele AMG Dynamic Plus-pakket). Elke rijstand heeft invloed op de gaspedaalkarakteristiek, schakeltijden, schakeltimingpunten, de stuurkarakteristiek, ESP-functies, het onderstel en het uitlaatgeluid.