LPG-installatie voor Renault Clio en Captur
TCe 100 Bi-Fuel met af-fabriek LPG-installatie
Renault levert de nieuwe Clio en Captur voortaan ook als TCe 100 Bi-Fuel met een af-fabriek LPG-installatie. De TCe 100-motor levert ongewijzigde specificaties en blijft geschikt voor benzine. Door een lagere CO2-uitstoot zijn ze iets goedkoper dan de reguliere TCe 100.
Lagere CO2-uitstoot
De Renault Clio TCe 100 Bi-Fuel en Renault Captur TCe 100 Bi-Fuel zijn leverbaar vanaf maart. De TCe 100 driecilinder turbomotor levert als vanouds 100 pk (74 kW), alleen de CO2-uitstoot valt lager uit. Die van de Clio bedraagt 93 gram per kilometer versus 107 gram voor de Captur. Daardoor zijn deze versies 300 euro goedkoper dan dezelfde versie zonder LPG-installatie.
Clio TCe 100 Bi-Fuel
Renault levert de Clio TCe 100 Bi-Fuel vanaf 19.090 euro voor de uitvoering Zen. Deze variant heeft standaard airconditioning, LED Pure Vision koplampen, een Easy Link-multimediasysteem met 7-inch touchscreen, 16-inch wielen en meer. Betaal 2.000 euro meer en je krijgt de Intens met C-vormige LED-dagrijverlichting, elektronisch geregelde airco, Renault handsfree card, parkeersensoren achter en elektrisch inklapbare buitenspiegels.
Captur TCe 100 Bi-Fuel
De prijs van de Renault Captur TCe 100 Bi-Fuel begint bij 21.790 euro voor de Life. Standaard heeft deze versie Active Emergency Braking, Lane Keep Assist en Safe Distance Warning, LED Pure Vision koplampen, cruisecontrol, lichtsensor en elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels.
LPG, wanneer interessant?
Volgens Renault is een LPG-installatie ondanks de hogere motorrijtuigenbelasting vanaf ongeveer 5.000 kilometer per jaar al voordeliger dan een benzineversie. LPG is een stuk goedkoper om te tanken dan benzine.