Hyundai i10 behoudt vertrouwde gezicht
Subtiele facelift voor populaire A-segmenter
Volgens Hyundai was de i10 toe aan een opfrisbeurt, maar geen rigoureuze. Dankzij een bezoek aan de designafdeling heeft Hyundai’s kleinste een vertrouwde, maar weer een iets hippere outfit, al lag de focus van deze facelift meer op het installeren van nieuwe veiligheidssystemen en connectiviteitsvoorzieningen.
Veranderingen vernieuwde Hyundai i10
Nieuwe bumpers, ronde LED-dagrijlichtunits in de grille, een zwart kunststof opzetstuk over de breedte van de achterbumper en iets gewijzigde achterlichten, dat zijn de wijzigingen aan de buitenkant. In het interieur beperkt het aantal noviteiten zich tot nieuwe kleurencombinaties én een nieuw 7-inch touchscreen met geïntegreerde navigatie. Het systeem ondersteunt bovendien Apple Carplay en Android Auto.
[gallerij-1]
Veiliger
De vernieuwde Hyundai i10 is ook iets veiliger dan voorheen, dankzij de introductie van een botspreventiesysteem en rijstrookhulp. Kortom: meer uitrusting in een toch al volwassen A-segmenter. De i10 blijft een populair Hyundai-model. Sinds de i10-introductie in 2008 zijn er al meer dan 670.000 exemplaren verkocht. De huidige versie, sinds 2013 op de markt en al meer dan 220.000 keer verkocht, wordt in 2019 vervangen door een nieuwe generatie.
Autosalon van Parijs
De vernieuwde Hyundai i10 beleeft zijn werelddebuut op de Autosalon van Parijs (1-16 oktober) en komt later dit jaar op de markt.
[gallerij-2]