Honda ZR-V overbrugt kloof tussen HR-V en CR-V
Met e:HEV hybride aandrijflijn
Honda presenteert de fonkelnieuwe Honda ZR-V. De nieuwe SUV in het C-segment – beschikbaar vanaf de herfst van 2023 – overbrugt de kloof tussen de HR-V en CR-V en moet vooral meer dynamiek bieden.
Gericht op imagobewuste kopers…
De Honda ZR-V is gericht op jonge, imagobewuste kopers die op zoek zijn naar een stijlvolle, krachtige en leuke auto, aldus de Japanners. Onder de strakke buitenkant schuilt Honda’s bekende e:HEV hybride aandrijflijn. Deze krachtige 2,0-liter viercilindermotor met Atkinson-cyclus met directe injectie van de e:HEV, geoptimaliseerd voor de ZR-V, werkt samen met twee motoren voor een sportieve acceleratie.
Voor de stuurman of -vrouw
Het moet volgens Honda vooral een SUV zijn voor de stuurman of -vrouw. Sturen is volgens de fabrikant moeiteloos maar lonend dankzij een verfijnde feedbackbesturingslogica en wrijvingsarme componenten, terwijl de multi-link achterwielophanging en geoptimaliseerde bussen zorgen voor een comfortabele rit.
Sportieve uitstraling
De SUV ziet er sportief uit. Kenmerken zijn slanke koplampen, een glanzend zwarte grille en slanke horizontale achterlichten die in de achterklep zijn geïntegreerd. Aan ruimte volgens Honda geen gebrek. De Honda ZR-V heeft een groot aantal trays en opbergvakken, samen met een laadruimte achterin met een laadscheidingswand, een intrekbare hoedenplank en opbergruimte onder de vloer. De bagageruimte meet maximaal 1.291 liter. Honda past verder diverse oplaadpunten en de nieuwste HMI-technologie toe, evenals een groot 9-inch touchscreen in het midden van het bovenste dashboardpaneel.
Technische gegevens maakt Honda later dit jaar bekend, evenals de prijzen.