BMW 5 Serie Sedan Plug-in Hybride: de prijzen
Keuze uit 530e Sedan en 550e xDrive Sedan
Na de introductie van de nieuwe BMW 5 Serie Sedan en de elektrische BMW i5 Sedan breidt de Duitse autofabrikant het modellenaanbod verder uit met plug-in hybrides. Er zijn twee smaken: de 530e Sedan en de 550e xDrive Sedan.
BMW 530e Sedan
De BMW 530e Sedan combineert een BMW TwinPower Turbo 4-cilinder-in-lijn benzinemotor met een elektromotor. Het systeemvermogen komt uit op 220 kW (299 pk) met 450 Nm aan koppel. Het accupakket met een netto capaciteit van 17,6 kWh maakt het mogelijk om 87 tot 102 kilometer volledig elektrisch te rijden op basis van de WLTP-testnorm.
BMW 550e xDrive Sedan
De BMW 550e xDrive Sedan heeft een BMW TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn benzinemotor en een elektromotor, achttraps Steptronic transmissie gecombineerd met BMW xDrive vierwielaandrijving. Hiermee is de sprint naar 100 km/h binnen 4,3 seconde afgelegd. Snel ding dus, die 550e.
Wat kost dat? Hieronder de prijzen:
BENZINE | Consumentenadviesprijs | Fiscale waarde | Netto catalogusprijs | BTW 21% | BPM |
BMW 530e | € 70.272 | € 68.850 | € 56.600 | € 11.886 | € 364 |
BMW 550e xDrive | € 83.349 | € 81.927 | € 67.300 | € 14.133 | € 494 |
Productie in Dingolfing
De nieuwe BMW 5 Serie Sedan wordt exclusief gebouwd in BMW Group Fabriek Dingolfing. De fabriek in Neder-Beieren is de grootste productielocatie van het bedrijf in Europa. In het jaar dat wordt gevierd dat 50 jaar geleden de eerste BMW van de band rolde in de fabriek start de productie van de achtste generatie BMW 5 Serie Sedan. Naast de nieuwe BMW 5 Serie Sedan worden uit het huidige portfolio ook de BMW 7 Serie, 8 Serie en de volledig elektrische BMW iX hier geproduceerd.
BMW Group Fabriek Dingolfing is ook de thuisbasis van het expertisecentrum voor de productie van elektrische aandrijfsystemen, dat tot taak heeft zowel de elektromotoren als de hoogspanningsbatterijen voor de BMW i5 op het fabrieksterrein te produceren.