
Wat krijgen we nou? Volkswagen gaat logo aanpassen!
Moderner, duidelijker, eenvoudiger

De beroemde VW, maar dan in elkaar geïntegreerd met daaromheen een cirkel. Het Volkswagen-logo wordt door iedereen herkend, overal ter wereld. Maar Volkswagen maakt nu bekend dat het zijn logo gaat aanpassen.
Moderner, duidelijker, eenvoudiger
Het nieuwe Volkswagen-logo moet moderner, duidelijker en eenvoudiger worden. “Het nieuwe design beperkt zich tot de essentiële elementen en is vlak en tweedimensionaal. Daarmee is het flexibeler inzetbaar en perfect herkenbaar in digitale media. Voor het eerst gaat Volkswagen ook een soundlogo gebruiken.” Dat is de enige informatie die Volkswagen tot nu toe heeft vrijgegeven.
Glanzend wit met zwarte achtergrond
Wel kunnen we al melden dat het nieuwe logo in glanzend wit op een zwarte achtergrond op auto’s wordt aangebracht. Als er sprake is van een GTI-uitvoering, dan gebruikt Volkswagen een rode versie van het logo. Ook introduceert Volkswagen een nieuw lettertype, daarbij blijven de kleuren wit en blauw wel gehandhaafd.
Design
Het nieuwe logo van Volkswagen komt overal tot uiting: in het design van de modellen, in het contact met klanten en in de presentatie van het merk als geheel. Volkswagen’s designchef Klaus Bischoff: “De nieuwe merkidentiteit reflecteert mobiliteit, als natuurlijk onderdeel van het dagelijks leven. Volkswagen heeft daarin altijd een sleutelrol gespeeld. En dat doet het ook in dit nieuwe tijdperk waarbij ‘digital first’ het motto is.”