Seat Nederland eindigt in top drie ‘Best innovative award’
Importeur-initiatieven Seat Nederland vallen in de smaak.
Om innovatie in individuele landen te stimuleren, reikt Seat de ‘Best innovative award’ uit aan importeurs. De Spaanse autobouwer kijkt daarbij nadrukkelijk naar organisaties die opvallen door bijvoorbeeld nieuwe initiatieven om klanten beter van dienst te zijn. Denk bijvoorbeeld door het aanbieden van nieuwe sales, service- en mobiliteitsoplossingen. Algerije won dit jaar de eerste prijs, maar Seat Nederland eindigde in de top drie. Ook niet slecht.
Digitale marketing en connected car-initiatieven
De reden dat Seat Nederland in de top drie is geëindigd komt door diverse Nederlandse oplossingen op het gebied van digitale marketing en connected car-initiatieven, zoals de connected car app. In het afgelopen jaar introduceerde Seat Nederland verder nog ‘digitale showrooms’. Daarbij was het mogelijk om een virtuele proefrit in de nieuwe Leon te maken.
Seat Live Studio
Met de Seat Live Studio bracht Seat de showroom ook naar de huiskamer. Tijdens een livestream via de website van Seat liet een presentator het online publiek live kennismaken met nieuwe modellen als de Arona, Ibiza en Leon. Tijdens de uitzending konden kijkers live meepraten. Waarbij de presentator en cameracrew individuele vragen en wensen beantwoordden met persoonlijke aandacht en specifieke camerabeelden. Mini heeft nu ook een soortgelijke manier van auto’s presenteren geïntroduceerd.
Nog meer
Andere initiatieven op het gebied van Private Lease, Shuttel (een nieuwe, flexibele alles-in-één-kaart die toegang geeft tot alle vormen van vervoer), Mind Mobility (een digitale tool die het wagenparkbeheer en autorijden slimmer maakt) en Next (voor slimme mobiliteitsoplossingen in en rond de stad) vielen ook internationaal in de smaak. Met als gevolg dus die top drie notering.