Veel kleinere motor voor Porsche Macan Turbo
Maar wel meer power!
De Porsche Macan is onlangs opgefrist. De normale Macan en Macan S werden al aangepast. Nu is ook de Porsche Macan Turbo aan de beurt. Vergeleken met zijn voorganger haalt hij 10 procent meer vermogen uit 20 procent minder cilinderinhoud.
Geen 3,6-liter meer
Porsche rust de vernieuwde Macan Turbo uit met een nieuwe 2,9-liter zescilinder biturbomotor met een vermogen van 440 pk (324 kW). De twee turbo’s zijn daarbij in de V-vorm van de cilinders geplaatst. Het is 40 pk sterker dan de 3,6-liter zescilinder die hij vervangt. De twee-punt-negen levert verder 550 Nm koppel tussen 1.800 en 5.600 toeren per minuut. Schakelen gebeurt met een zeventraps PDK-automaat. De Macan Turbo heeft standaard vierwielaandrijving. De 0-100-sprint duurt slechts 4,3 seconden en de topsnelheid bedraagt met het optionele Sport Chrono-pakket 270 km/u.
Porsche Surfaced Coated Brake
Bijzonder zijn de remmen van de Macan Turbo. Die zijn van het type Porsche Surfaced Coated Brake (PSCB). Bij dit systeem zijn de remschijven bekleed met Wolfraamcarbide voor minder slijtage en snellere reacties. Het grootste voordeel is dat remstofontwikkeling tot wel 90 procent afneemt ten opzichte van conventionele remschijven. Dit PSCB-systeem is nu ook op andere Macan-modellen te bestellen.
Twee vleugels
De Macan Turbo herkennen is niet heel moeilijk. Porsche geeft hem een eigen gezicht met drie forse luchtinlaten. Verder zijn de 20-inch Macan Turbo-wielen, de Sport Design-dorpels en de Sport Design-buitenspiegels in carrosseriekleur kenmerken, net als de vaste achterspoiler met twee vleugels en het sportuitlaatsysteem met in zilver uitvoerde eindstukken.
Oktober 2019
De vernieuwde Porsche Macan Turbo is per direct te bestellen. De levering start eind oktober. Hij kost minimaal 136.300 euro. Die prijs loopt flink op met de nodige opties.