Elektrische Opel Mokka: meer kracht, meer range
Welke elektrische auto biedt de beste combinatie van prijs, actieradius, prestaties, laadtijden, ruimte en vooruitstrevende technologie? Dat is wat veel automobilisten willen weten nu de keuze voor een elektrische auto steeds vanzelfsprekender wordt. Met zijn verbeterde aandrijving is de elektrische Opel Mokka een auto om extra rekening mee te houden.
Opel Mokka Electric
De 100% elektrische versie van de Opel Mokka heeft dezelfde motor en batterij gekregen als de gloednieuwe Opel Astra Electric. Om de boel nog verder gelijk te trekken, is ook meteen de naam gewijzigd in Mokka Electric (was Mokka-e).
406 km actieradius
De Opel Mokka Electric heeft een 54 kWh-batterij en een krachtigere elektromotor die minder energie verbruikt. De actieradius is toegenomen tot 406 kilometer (t.o.v. 338 km bij de Mokka-e), terwijl het gemiddelde verbruik is gedaald tot 15,2 kWh/100 km. Daarnaast biedt de Opel Mokka Electric verbeterde prestaties dankzij de sterkere elektromotor (+15 kW) met een vermogen van 115 kW (156 pk) en 260 Nm koppel.
Rijstanden
De bestuurder van de Opel Mokka Electric kan het rijkarakter naar wens aanpassen met de rijstanden Eco, Normal en Sport. Zo rijdt het model extra efficiënt in de Eco-stand (om de actieradius te maximaliseren), terwijl in de Sport-stand het volledige potentieel van de aandrijflijn beschikbaar is. In de B-stand wordt de werking van het regeneratieve remsysteem versterkt, waarmee de Mokka Electric meer energie terugwint tijdens het remmen en vertragen.
11 kW 3-fasen laden
Met de Opel Mokka Electric kun je ook rekenen op gunstige laadtijden. Dankzij de standaard 3-fasen boordlader kun je bij een laadpunt met wisselstroom (AC) opladen met een vermogen van maximaal 11 kW. Daarmee is een lege batterij in een kleine 6 uur volledig opgeladen. Bij een snellader (DC) langs de snelweg is de batterij met maximaal 100 kW op te laden, waarmee de batterij in circa 30 minuten tot 80% vol zit.
Populaire autoklasse
De elektrische Opel Mokka-e concurreert in het B-SUV-segment en wordt steeds populairder in Europa. In Nederland is één op de vier verkochte elektrische modellen in B-SUV-segment een Opel Mokka en bijna de helft van alle Mokka-klanten kiest voor een elektrische versie in plaats van een benzine- of dieselmotor. Opel laat (nog) niet weten of de verbeterde aandrijving van de Opel Mokka Electric ook gepaard gaat met een prijswijziging. De huidige vanafprijs bedraagt 38.499 euro.