Jaguar i-Pace ook naar Genève, in het rood!
Marktintroductie in 2018
Nee, een primeur is de elektrische Jaguar i-Pace niet. Maar om het studiemodel weer wat nieuwswaarde te geven heeft Jaguar hem gespoten in een opvallende rode kleur.
90 procent productieklaar
De Jaguar i-Pace is voor 90 procent productieklaar. Dat betekent dat er spoedig een productiemodel volgt. Nog voor het einde van 2017 onthult Jaguar de showroomversie. In 2018 vindt de marktintroductie van de elektrische crossover plaats.
Actieradius
De Jaguar i-Pace heeft op papier een actieradius van meer dan 500 kilometer (NEDC), dankzij een accupakket met een capaciteit van 90 kWh. Aan power geen gebrek. Zowel voor als achter monteert Jaguar een elektromotor, samen goed voor 294 kW (400 pk) en 700 Nm trekkracht. Dankzij vierwielaandrijving sprint de i-Pace Concept in minder dan vier seconden naar 0 naar 100 km/u.
Nieuwe architectuur
Jaguar gebruikt voor de i-Pace een compleet nieuwe architectuur, speciaal toegespitst op elektrische auto’s. De gewichtsverdeling van de I-Pace komt uit op 50:50 en omdat het accupakket in de bodem van de auto is verwerkt, heeft de Jaguar een extreem laag zwaartepunt. Volgens de fabrikant ontstaat daardoor een sportief weggedrag. Verder is de i-Pace Concept een vijfzitter met 530 liter bagageruimte.
Technische gegevens
Mototr: elektro-synchroonmotor met vaste magneet
Vermogen: 147 kW (200 pk)
Koppel: 350 Nm
Totaal systeemvermogen: 294 kW (400 pk) / 700 Nm
Aandrijflijn: motor en transmissie geïntegreerd in voor- en achteras
Batterij: 90 kWh Li-ion; vloeistofgekoeld
Voorwielophanging: dubbele wieldraagarmen
Achterwielophanging: Integral Link
Voorbanden: 265/35 R23
Achterbanden: 265/35 R23
Stuurinrichting: tandheugel, elektromechanisch
Lengte: 4.680 mm
Breedte: 1.890 mm
Hoogte: 1.560 mm
Wielbasis: 2.990 mm
Bagageruimte: 530 liter plus 28 liter (voorin)
Luchtweerstandscoëfficiënt: 0,29
0-100 km/uur: ongeveer 4 seconden
Topsnelheid: n.n.b.
Actieradius (NEDC): meer dan 500 km