Gespot: drie keer LaFerrari op een rij op Nederlandse bruiloft
Drie exclusieve Ferrari's op een rij
Een bijzonder plaatje, als je het ons vraagt. Drie LaFerrari´s naast elkaar, net over de grens in België. Het betreft twee reguliere exemplaren en één Aperta-uitvoering. De drie supercars deden dienst als trouwauto’s bij een bruiloft van een bekende Nederlandse autohandelaar uit het Brabantse Heeze.
Drie Ferrari’s LaFerrari
Het bijzonder exclusieve trio werd gespot door Instagrammer BPcarphotography op een oprit in de omgeving van Maastricht, vlak over grens met België. De grijze en witte LaFerrari staan op geel kenteken, de rode is voorzien van een Belgische plaat. Het witte exemplaar is overigens niet zomaar een LaFerrari, maar een Spider-variant. Bij de LaFerrari wordt dit — net als bij andere gelimiteerde exemplaren — een Aperta genoemd. Bij deze dakloze variant moet je de hardtop er handmatig afhalen. Vervolgens kun je hem in de bagageruimte aan de voorkant plaatsen.
Dure bolides
Ferrari’s zijn duur, maar een LaFerrari is extra prijzig. Hij heet niet voor niets ‘dé Ferrari’. De Nederlandse eigenaar heeft ongeveer 1,3 miljoen euro voor de coupé moeten neerleggen en ruim twee miljoen voor de versie zonder dak. Van afschrijving heb je als LaFerrari-eigenaar weinig last. De prijzen zijn inmiddels al gestegen tot minimaal tweeëneenhalf miljoen voor een coupéversie en prijzen voor een Aperta occasion beginnen bij vijf miljoen euro. Het is voor de eigenaar geen slechte investering geweest dus. Als we de huidige prijzen van de auto’s optellen, staat hier voor tien miljoen euro aan auto’s op de oprit.
Duizelingwekkende prestaties
De LaFerrari wordt aangedreven door een 6,2-liter V12 met ondersteuning van een KERS-systeem. Dit systeem zorgt ervoor dat remenergie, die normaal wordt omgezet in warmte, wordt opgeslagen in een compacte batterij. De batterij hoef je dus niet op te laden met een stekker. Echter loop je het gevaar dat de batterij kapot gaat als je de auto voor een langere periode niet gebruikt. Veel eigenaren kiezen er dan ook voor om de batterij via een druppellader langzaam op spanning te houden. Dat is waarschijnlijk waarom twee Ferrari’s op de foto aan een stekker hangen, terwijl het geen plug-in hybrides zijn.
Bijna 1.000 pk
Ondanks dat de techniek van de auto alweer uit 2013 stamt, zijn de prestaties van de LaFerrari nog steeds verbazingwekkend. De benzinemotor en de elektromotor van het KERS-Systeem leveren samen een gecombineerd vermogen van 963 pk en 970 Nm koppel. Een LaFerrari stopt pas bij 350 kilometer per uur met versnellen. De 100 km/u bereik je in slechts 2,9 seconden.
Lees ook: