Volvo S60 alleen als R-Design, maar waarom?
Volvo legt uit
Door Bart Oostvogels. Mede-hoofdredacteur AutoRAI.nl en MotorRAI.nl. In de wieg gelegd als automotive journalist. Een échte nieuwsjager en liefhebber van auto’s én motoren. Hoe lichter, hoe beter! Als het maar wielen heeft. |
Volvo levert de nieuwe S60 in Nederland – en ook in sommige andere landen – alleen nog als R-Design. Roger van Polanen Petel, PR Manager van Volvo Car Nederland, legt uit waarom.
Sportievere varianten
“In het sedansegment is men vooral opzoek naar een sportieve variant”, stelt Roger in gesprek met AutoRAI.nl. “Bij Audi, BMW en Mercedes-Benz zijn ook de S-lines, M-pakketten en AMG-lines populair. Vandaar dat we ervoor kiezen om de S60 in Nederland alleen als R-Design te leveren. Sommige andere landen doen dat ook, maar in België is de S60 bijvoorbeeld gewoon in andere uitvoeringen te bestellen. In Nederland dus niet.”
Uitdagende klus
Roger: “Een sedan in de markt zetten is tegenwoordig een uitdagende klus, want de markt van traditionele sedans is niet meer zo groot als vroeger. Om de nieuwe Volvo S60 extra onder de aandacht te brengen bij het Nederlandse publiek starten we een introductiecampagne in Nederland, genaamd ‘Wie lef heeft, kiest…’. We gaan met de S60 dan on tour door Nederland.”
Platform
De S60 is de sedanversie van de Volvo V60. Hij staat op hetzelfde platform (Scalable Product Architecture, SPA) als de V60, XC60, V90, S90 en XC90. Dit platform is schaalbaar zodat Volvo er diverse modellen van verschillende formaten op kan bouwen. De Volvo XC40 staat op het CMA-platform, genaamd Compact Modular Architecture. Zowel het SPA- als CMA-platform is geschikt voor elektrificatie, van mild hybride en plug-in hybride tot batterij-elektrisch. Een volledig elektrische Volvo XC40 staat voor 2020 in de planning.
Weten hoe de nieuwe Volvo S60 rijdt? Hier de autotest!