Opel Rocks e-xtreme verkent de ongebaande wegen
Hij wordt ook nog daadwerkelijk gebouwd
Met de Opel Rocks-e kan echt alles, zo lijkt het. Zelfs een ritje door ruig terrein behoort straks tot de mogelijkheden, dankzij de Opel Rocks e-xtreme. De compacte offroader wordt daadwerkelijk gebouwd. We vertellen je hoe dat zit.
De Opel Rocks-e is ontwikkeld als compact karretje voor in de drukke stad, maar de elektrische ‘brommobiel’ is veelzijdiger inzetbaar dan je denkt. Zo kwamen we er al zelf al achter dat de Rocks-e zelfs op het platteland geen verkeerde optie is. Straks is de zeer compacte Opel ook uitstekend te gebruiken voor een ritje door ruig terrein.
Opel Rocks-e Design Hack
Opel nodigde jonge creatieve talenten en designstudenten uit om deel te namen aan de Opel Rocks-e Design Hack. Geef de Rocks-e een geheel eigen invulling, was de opdracht. De reacties waren overweldigend. De jury, bestaande uit Florian Huettl (Opel CEO), Mark Adams (Vice President Design) en Jessica Thön (influencer en autotester), was zeer onder de indruk van de vele ideeën en ontwerpen.
En de winnaar is… de Rocks e-xtreme!
Lukas Wenzhöfer uit Hünfelden in Hesse mag zich de gelukkige winnaar noemen. Hij studeert aan de University of Design in Pforzheim/Baden-Württemberg en wist de jury te overtuigen met zijn ‘Rocks e-xtreme’, een Rocks-e als elektrische ‘funmobiel’ voor in het terrein.
Wenzhöfer over zijn winnende ontwerp: “De Opel Rocks-e maakt het voor jonge mensen mogelijk om mobiel te zijn en te genieten van een ongefilterde rijbeleving. Mijn concept brengt die twee elementen tot het extreme. De offroad-kwaliteiten belichamen het gevoel van vrijheid. Iedere bestemming is bereikbaar. De extra sportiviteit belooft ook meer rijplezier en laat zien dat elektrisch rijden meer is dan alleen een verstandige oplossing.”
Daadwerkelijk gebouwd
Aan het begin van de Opel Rocks-e Design Hack beloofde het merk dat het winnende ontwerp daadwerkelijk gebouwd zou gaan worden. De Duitsers houden woord: de Opel Rocks e-xtreme gaat in productie! Overigens gaat het wel om een unieke one-off, serieproductie gaat natuurlijk wat te ver. Het bouwproces is binnenkort via social media te volgen.