Opel Mayo en Adriaantje rijden officieel rond
Actie ‘Zet jouw naam op de KARL’ heeft bijzondere namen opgeleverd
Door Bart Oostvogels. Mede-hoofdredacteur AutoRAI.nl en MotorRAI.nl. In de wieg gelegd als automotive journalist. Een échte nieuwsjager en liefhebber van auto’s én motoren. Hoe lichter, hoe beter! Als het maar wielen heeft. |
Opel had een tijdje geleden een opvallende actie voor de Opel KARL, de benjamin van het Opel-gamma. Onder de noemer ‘Zet jouw naam op de KARL’ konden kopers een eigen naam geven aan de gekochte KARL. Dat heeft geresulteerd in een aantal opvallende namen.
Persoonlijke naam
Tientallen kopers hebben gebruikgemaakt van de actie om de KARL een persoonlijke naam te geven. Sommige kopers kozen voor een brave ‘normale’ naam, bijvoorbeeld Guus, Rosie, Anja, Ingrid, Lucas, Robin, Henk, Ria, Henny, Annabel en Karel. Die Opels rijden inmiddels allemaal rond op de Nederlandse wegen.
Extreme namen
Andere kopers kozen voor een meer extreme naam. Zo heeft Opel Nederland KARL’s afgeleverd met de namen Power, Adriaantje, Mayo, Dobby, Dijkkie, Dreamteam en zelfs Chevelle. Wellicht dat laatstgenoemde koper fan is van de Chevrolet Chevelle, maar deze American muscle car uiteindelijk toch te duur vond.
Zo heeft Opel het aangepakt
Hoe ging het precies in zijn werk om al die verschillende namen te maken? Jeroen Maas, woordvoerder van Opel Nederland, geeft antwoord in gesprek met AutoRAI.nl. “De dealer vraagt de naambadge zelf aan via onze website en wij delen deze met onze leverancier van de badges, die dan ongeveer een week later worden verstuurd aan de dealer. De dealer monteert de letters vervolgens op de auto. De oude letters worden middels verwarmen verwijderd en de nieuwe worden er vervolgens voor in de plaats aangebracht. Het zijn geen echt verchroomde letters, maar wel een kwalitatieve variant daarop. Wij adviseren de klant om de KARL-letters te bewaren, zodat deze er achteraf altijd weer op aangebracht kunnen worden.”