Nieuwe merkidentiteit voor Toyota in Europa
Logo gaat van 3D naar 2D
Om de zoveel tijd introduceert een autofabrikant een ‘nieuwe merkidentiteit’ met een fris logo. Volkswagen deed het onlangs, Nissan ook. Nu presenteert Toyota zijn nieuwe merkidentiteit, inclusief nieuw logo, voor de activiteiten in Europa.
2D
Het zilveren 3D-logo van Toyota is op alle communicatie-uitingen in Europa met pensioen gestuurd. Toyota introduceert een nieuw merklogo met 2D-design en nieuwe typografie. Vanwege de grote bekendheid van het logo in Europa is de merknaam Toyota eronder verdwenen.
Ook op auto’s?
Toyota gebruikt het nieuwe logo voortaan bij alle communicatie. Voor de modellen wordt het huidige logo gebruikt. De merkidentiteit van Toyota dealers blijft de komende jaren gehandhaafd.
Transformatie
“De nieuwe merkidentiteit luidt een nieuw tijdperk in voor Toyota dat de transformatie doormaakt van autoproducent naar mobiliteitsbedrijf”, aldus de merk. “De identiteit is gestoeld op vier basisprincipes: vooruitstrevend, ‘mobile ready’, meer premium en consistentie.”
Yaris
Didier Gambart, Vice President Sales, Marketing & Customer Experience bij Toyota Motor Europe: “Onze klanten kunnen de nieuwe merkidentiteit voor het eerst ervaren bij de introductie van de nieuwe Toyota Yaris Hybrid.”