achtergrondafbeelding
Lee Mather - Game Director F1 2018 - Codemasters Lee Mather - Game Director F1 2018 - Codemasters

“F1-coureurs spelen onze games, dat is geweldig”

Interview met Lee Mather, Game Director F1 2018

9 sep 2018, 19:41  •  Autonieuws, Games, Interview
Bart Oostvogels Door . In de wieg gelegd als automotive journalist. Een échte nieuwsjager en liefhebber van auto’s.
AutoRAI.nl
AutoRAI.nl
  1. Autonieuws
  2. “F1-coureurs spelen onze games, dat is geweldig”

Als F1-coureurs jouw games spelen om het circuit zo goed mogelijk te leren kennen, dan doe je iets goed. F1 2018 is daarom niet alleen een racegame voor de F1-fans, maar ook een hulpmiddel voor F1-coureurs. We spreken met Lee Mather, Game Director van de racegame F1 2018.

Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling van F1-games bij Codemasters. Hoe ziet je dagelijkse schema er ongeveer uit?

Geen twee dagen zijn hetzelfde. Het project evolueert voortdurend en er zijn altijd beslissingen die genomen moeten worden of discussies om te houden. Het kan een kwestie zijn van gaan zitten en het spel spelen om feedback te geven, te praten over verschillende opties voor een bepaalde spelmodus of om een probleem op te lossen dat is ontstaan ​​tijdens de ontwikkeling. Daarna hebben we de game in de laatste maand wereldwijd gepromoot, inclusief trips naar E3 en Gamescom en onze pop-upwinkel in Amsterdam. Het is altijd fijn om met mensen over het spel te kunnen praten en reacties te krijgen. Er is een grote variëteit aan mijn functie en er is altijd genoeg te doen.

Spreek je ook persoonlijk met F1-coureurs? Zo ja, met wie spreek je dan?

We hebben het geluk gehad om met een groot aantal F1-coureurs te spreken sinds we de licentie van officiële F1-games voor het eerst tekenden in 2008. Ik heb het geluk gehad om tijd door te brengen met Lewis Hamilton en Max Verstappen terwijl ze het spel speelden. Ze geven ons altijd geweldig inzicht in wat we goed doen en waar we moeten verbeteren. Veel van de jongere coureurs op de grid zijn opgegroeid met het spelen van onze games en gebruiken de games nog steeds voor training om op de hoogte te blijven van de layout van een circuit. De feedback die deze jongens geven, is van onschatbare waarde omdat zij de gelukkigen zijn die echt weten hoe het is om deze verbluffende auto’s op de limiet te rijden in het heetst van de strijd.

Welke feedback ontving je van F1-rijders voor F1 2018?

De coureurs waren uiterst complimenteus over de game F1 2018 en ik weet dat een flink aantal van hen deze game thuis speelt. Coureurs zijn blij dat onze simulatie het gevoel en de prestaties van de auto steeds meer tot in de details weet te benaderen. Ze kunnen ons ook informatie geven over de circuits die niet verkregen kan worden uit de onbewerkte CAD-gegevens. Denk aan gebieden met weinig grip, rempunten en eventuele eigenaardigheden waarvan alleen zij kennis van hebben.

Hoe lang duurt het om één F1-auto voor F1 2018 te ontwikkelen? Hoe werkt dit en scan je de échte auto’s of gebruik je 3D-materiaal?

We gebruiken verschillende referenties om de auto’s tot in detail na te bouwen. We gebruiken CAD-gegevens van de teams en referentiefotografie maar scannen ook zelf de auto’s. Dit stelt ons in staat om een ​​model te creëren dat zo dicht mogelijk bij the real thing blijft. De teams zijn een grote hulp en ondersteunen ons in het ontwerpproces. We krijgen alle mogelijke gegevens die we nodig hebben.

F1 2018 - Gamereview

F1 2018 biedt verschillende klassieke F1-racers, dat is geweldig! Ben je van plan om het aanbod klassieke F1-auto’s in toekomstige F1-games uit te breiden? Zo ja, welke auto’s kunnen we verwachten?

Er zijn 20 historische auto’s in F1 2018, meer dan we ooit hebben aangeboden in een F1-game. Het is zeker iets dat we willen blijven doen in toekomstige games en we zullen blijven luisteren naar de community over de auto’s die ze graag zouden zien in de game.

F1 2018 - Gamereview

Wat is het moeilijkste aspect om een F1-game te ontwikkelen?

Ongetwijfeld de race tegen de klok. Tijd is kostbaar. We willen dat mensen het spel zo vroeg mogelijk in het seizoen kunnen spelen, maar er is nog zoveel werk te doen om dat punt te bereiken. De auto’s evolueren voortdurend gedurende het seizoen, dus er is altijd werk aan de winkel. Ook als projectleider streef ik altijd naar meer voor het spel, dus het is altijd een uitdaging om te focussen op de belangrijkste functies en toevoegingen aan de gameserie.

Heb je ooit zelf in een F1-auto gereden? Zo niet, in welke F1-auto zou je dan graag willen rijden?

Dichterbij dan een van de real-world simulators van een van de teams ben ik niet gekomen. Dat was een ongelooflijke ervaring. Ik heb ook in een tweezitter van de Formule Renault 3.5 World Series in Donington Park gezeten, dat gaf me een onbeschrijfelijk gevoel. Ik had ook het geluk dat ik een F3-auto kon besturen tijdens een recent persevenement in Frankrijk, dat was heel leuk. Ik zal helaas niet zoveel tijd op het echte circuit doorbrengen als ik zou willen, maar het is altijd leuk om daar te zijn.

LEES OOK: F1 2018 – Gamereview

Share Tweet Share Share E-Mail

Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

Je kunt hier aangeven welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Die staan dus altijd aan. Voor een perfect werkende website – dus inclusief embedded content als video’s – kun je het beste alle vakjes aanvinken. Hoe dan ook: veel plezier! Lees onze volledige privacyverklaring hier.