
Dit is het fonkelnieuwe logo van Kia!
Ook nieuwe merkstrategie in aantocht

De Zuid-Koreaanse autofabrikant Kia heeft zijn logo vernieuwd, alsook de merkslogan. Het is een eerste stap van een uitgebreid transformatieplan dat Kia klaar heeft liggen. Binnenkort presenteert Kia ook zijn nieuwe merkstrategie.
Het nieuwe logo van Kia
Het nieuwe Kia-logo is een symbool van de nieuwe merkidentiteit van Kia en staat voor de toekomstige producten en diensten van het merk, die klanten nieuwe ervaringen gaan bieden.
Geschreven handtekening
Het logo is zo ontwikkeld dat het lijkt op een geschreven handtekening. De naar boven reikende elementen van het logo belichamen de hoge ambities van Kia voor niet alleen het merk zelf maar ook om klanten het beste te bieden.
Transformatie
Ho Sung Song, President en CEO van Kia Motors Corporation: “Het nieuwe design van het Kia-logo staat voor onze toewijding om een icoon voor verandering en innovatie te worden. De auto-industrie tranformeert snel en Kia geeft proactief vorm aan nieuwe mobiliteitsconcepten. Het nieuwe logo straalt ons streven uit om klanten te blijven inspireren naarmate hun mobiliteitsbehoeften evolueren en is daarnaast voor ons team het gezicht van de gedurfde manier waarop we de uitdagingen binnen onze sector aangaan.”
Pyrotechnische lichtshow
Het nieuwe logo werd onthuld tijdens een pyrotechnische lichtshow boven Incheon, Korea, waarbij 303 pyrodrones de lancering van een nieuw tijdperk uitbeeldden. Met dit grote aantal drones die tegelijkertijd vuurwerk lanceren, heeft Kia meteen een nieuw Guinness World Record gevestigd.


Nieuwe slogan van Kia
Kia heeft ook een nieuwe wereldwijde slogan gepresenteerd. The Power To Surprise vervalt. Kia kiest nu voor ‘Movement that inspires’. De lancering van het nieuwe logo en de nieuwe slogan is een belangrijk onderdeel van de nieuwe ‘Plan S’-strategie, waarmee Kia een leidende positie in de wereldwijde mobiliteitsmarkt wil gaan bereiken. Het plan omvat onder meer het op grote schaal bereikbaar maken van elektrisch rijden en het introduceren van nieuwe vormen van mobiliteit die volledig zijn afgestemd op de verschillende wensen van klanten wereldwijd.