
De banen liggen voor het oprapen bij Donkervoort
Twintig nieuwe vacatures!
![]() |
Door Bart Oostvogels. Mede-hoofdredacteur AutoRAI.nl en MotorRAI.nl. In de wieg gelegd als automotive journalist. Een échte nieuwsjager en liefhebber van auto’s én motoren. Hoe lichter, hoe beter! Als het maar wielen heeft. |

Een nieuwe Donkervoort verkoopt zich tegenwoordig bijna vanzelf. De orders stromen in hoog tempo binnen en Donkervoort heeft inmiddels een wachtlijst van ruim een jaar. Om sneller aan de toenemende vraag te kunnen voldoen en het Nederlandse merk uit Lelystad voor te bereiden om de toekomst zoekt Donkervoort met enige spoed naar twintig nieuwe medewerkers.
EX-CORE-koolstofvezeltechnologie
Ook de komst van de door Donkervoort gepatenteerde EX-CORE-koolstofvezeltechnologie levert een berg extra werk op. Dit lichtgewicht materiaal bestaat uit een koolstofvezel buitenlaag met een binnenkant van schuim. Het materiaal is supersterk, relatief eenvoudig te vormen en zeer licht. Donkervoort gebruikt het materiaal onder meer in de nieuwe D8 GTO-40.
BEKIJK OOK: Fotoverslag: Donkervoort viert 40-jarig jubileum
Head of Production
Donkervoort zoekt onder meer naar technische mensen met kennis van materiaalbewerking en van composieten zoals EX-CORE, maar ook productiemedewerkers. Alle vacatures staan op deze pagina. De hoogste functie op de vacaturepagina is Head of Production. “Als Head of Production bij Donkervoort krijg je de leiding over de gehele productieafdeling bestaande uit 20 FTE en drie teams. Jouw verantwoordelijkheid is het zorgen voor een tijdige levering van auto’s van hoge kwaliteit en het continue optimaliseren van het productieproces met betrekking tot kwaliteit, kwantiteit en efficiency”, aldus Donkervoort.
Productie
Voorlopig is Donkervoort nog druk met het produceren van de D8 GTO-RS en D8 GTO-40, maar achter de schermen is het sportautomerk uit de polder al bezig met het ontwikkelen van nieuwe modellen. Donkervoort gebruikt nu 2,5-liter vijfcilinder turbobenzinemotoren van Audi. Mogelijk worden er in de toekomst ook motoren van een andere fabrikant gebruikt.