Renault bevestigt vierwielbesturing voor nieuwe Mégane R.S.
En F1-coureur Nico Hülkenberg is onder de indruk
De nieuwe generatie Renault Mégane R.S. wordt de eerste auto in het segment van de ‘hot hatchback’ met 4Control-vierwielbesturing. Dat laat de Franse autobouwer officieel weten.
LEES OOK: Autotest – Renault Koleos
In aanloop naar de onthulling van de nieuwe Renault Mégane R.S. worden steeds meer details vrijgegeven. Eerder kregen we al te horen dat de sportiefste Mégane voor het eerst de keuze biedt tussen een handgeschakelde versnellingsbak of een automaat met dubbele koppeling.
Nu blijkt dat het model ook is voorzien van 4Control. Dit onderstel met vierwielbesturing kennen we al van de Mégane GT, maar werd nooit eerder toegepast in het segment van de ‘hot hatchback’. Volgens Renault zorgt dit voor betere wendbaarheid, hogere bochtsnelheden en meer stuurprecisie.
Sport- of Cup-chassis
Tevens wordt de Renault Mégane R.S. leverbaar met keuze uit twee onderstelconfiguraties. Het Sport-chassis biedt de best mogelijke mix van rijdynamiek en comfort voor dagelijks gebruik, terwijl het Cup-chassis is ontworpen voor maximale prestaties op het circuit.
De nieuwe Mégane R.S. staat als wereldprimeur op de IAA in Frankfurt, komende september. De levering start in het eerste kwartaal van 2018.