Ruiken, luisteren en ontspannen in Volvo S90 Ambience Concept
S90 Ambience Concept denkt aan het welzijn van inzittenden
Volvo is een automerk dat het welzijn van inzittenden hoog heeft zitten. Dat gaat verder dan alleen veiligheid. Ook aan de zintuigen wordt gedacht. Daarom ontwikkelde Volvo deze Volvo S90 Ambience Concept. Visuele elementen, geluiden en geuren prikkelen volgens Volvo de zintuigen van inzittenden.
Gebaseerd op S90 Excellence
De Volvo S90 Ambience Concept debuteert tijdens de Beijing Auto Show (25 april – 4 mei). De auto is gebaseerd op de S90 Excellence met drie zitplaatsen. Hoewel deze Volvo S90 Ambience wordt gepresenteerd als studiemodel, heeft Volvo plannen om alle voorzieningen ook toe te passen in de S90 Excellence.
Zeven visuele thema’s
Passagiers kunnen in de Volvo S90 Ambience Concept met een smartphone-app de atmosfeer in de auto beïnvloeden. Er is keuze uit zeven visuele thema’s, met een bijpassend palet aan audio en geuren. De visuele elementen in het plafond van de auto veranderen op basis van het gekozen thema. Er is keuze uit de thema’s Northern Lights, Scandinavian Forest, Swan Lake, Archipelago, Rain, Nocturnal en Freedom. Die laatste belooft de inzittenden een frisse energie-boost te geven.
Je ziet het, deze man is helemaal ‘Zen’…
Parfumdispenser
Elk thema is gekoppeld aan een van de vier geuren, gemaakt door Byredo. Die komen via een dispenser voor in de auto het interieur binnen. Via speakers van een Bowers & Wilkins-audiosysteem – er zijn onder meer kleine tweeters in de hoofdsteunen te vinden – worden er rustgevende of juist opzwepende geluiden afgespeeld.
China belangrijkste S90-markt
Waarom Volvo de S90 Ambience Concept in China presenteert is niet moeilijk te begrijpen. China is immers het grootste afzetgebied van de Volvo S90.