Urus is ware cash cow voor Lamborghini
Italianen verkopen 20.000 stuks in vier jaar
De Urus op de markt brengen blijkt een goede zet geweest te zijn voor Lamborghini, want het merk verkocht nog nooit zoveel exemplaren van één auto in zo’n korte tijd. De Italianen verkochten namelijk al 20.000 stuks van de potente SUV.
Cash cow
De cijfers liegen er niet om: 20.000 super-SUV’s verkopen in vier jaar tijd. Dat betekent dat er per jaar zo’n 5.000 stuks per jaar gebouwd zijn. Wat neerkomt op bijna 14 stuks per dag! Niet slecht voor een auto met een vanafprijs van een slordige 300.000 euro. De Urus is dus een regelrechte hit voor het merk.
Meer handjes
Om de vraag naar de Urus aan te kunnen heeft Lamborghini de levering van voertuigen meer dan verdubbeld sinds de lancering van de auto. Ook werd de fabriek in grootte verdubbeld en zijn meer dan 500 nieuwe werknemers aangenomen.
Kek kleurtje voor 20.000e Urus
De 20.000e Urus is uitgevoerd in een gewaagde kleur, want de carrosserie van de SUV is gespoten in Viola Mithras, een metallic paars en is uitgevoerd met onder meer zwarte wielen en zwarte remklauwen. Onder de motorkap ligt een 4,0-liter V8 met twee turbo’s, die 650 pk levert. Mede door de vierwielaandrijving knalt de SUV in slechts 3,6 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert en in 12,8 van 0 naar 200 km/u. Na het fotomomentje is de auto opgestuurd naar zijn nieuwe eigenaar in Azerbeidzjan.