Rolls-Royce Coachbuild bouwt bijzondere Boat Tail, is geen one-off
Geld moet rollen
Rolls-Royce krijgt geregeld speciale verzoeken van klanten om een one-off te ontwikkelen. Deze Boat Tail – ontwikkeld door de coachbuilding-divisie Rolls-Royce Coachbuild – lijkt ook een one-off, maar dat is onjuist. In totaal zien drie exemplaren van de Boat Tail het levenslicht.
Rolls-Royce Coachbuild
Coachbuilding lijkt iets van vroeger, maar het wint opnieuw steeds meer aan populariteit. Als de buurman al een Cullinan heeft, dan wil je natuurlijk wel iets anders hebben. Om die reden riep Rolls-Royce de afdeling Rolls-Royce Coachbuild in het leven, speciaal voor extra bijzondere verzoeken van de meest trouwe klanten.
5,9 meter lange Boat Tail
In opdracht van drie klanten ontwikkelde het merk deze 5,9 meter lange Boat Tail, waarbij de maritieme wereld als inspiratiebron diende. Elke auto uit het trio is naar persoonlijke wensen van de drie klanten samengesteld. De Rolls-Royce Boat Tail uit 1932 diende ook als inspiratie. Toevallig is dat een auto die een koper in zijn privécollectie heeft staan.
Unieke auto
De Boat Tail is met geen enkele andere Rolls-Royce te vergelijken. Het is met recht een unieke auto met een geheel eigen uitstraling. Kijk vooral even naar het front, waarbij Rolls-Royce de beroemde grille net even anders heeft vormgegeven. Achterin het dek is plaats voor een heuse wijnkoeler en een opbergvak voor glazen. Om het af te maken heeft Rolls-Royce ook een parasol geïntegreerd in het koetswerk. Het is blijft natuurlijk wel een Rolls-Royce. Genieten doe je in stijl.
Miljoenen euro’s
De prijs van de Rolls-Royce Boat Tail is niet bekend, maar reken op enkele miljoenen euro’s per stuk. Dit soort projecten zijn namelijk bijzonder tijdrovend.