SEAT Tarraco: ruime SUV nu te bestellen
Spaanse zevenzitter nu te bestellen, begin 2019 leverbaar.
SEAT start met de verkoop van de nieuwe Tarraco, de grootste SUV van het Spaanse merk. Hij deelt zijn basis met de Skoda Kodiaq en Volkswagen Tiguan Allspace en zit qua prijsstelling precies tussen die twee in. Met een prijs vanaf 37.950 euro is de Tarraco 6.000 euro hoger geprijsd dan de Skoda, maar 1.1150 euro lager dan de Volkswagen. Is de SEAT Tarraco die 6.000 euro extra het waard?
Rijke standaarduitrusting
Het prijsverschil met de Skoda Kodiaq lijkt stevig, maar SEAT voorziet de Tarraco van een uitgebreide standaarduitrusting. Wie 37.990 euro achterlaat en met de Style-uitvoering wegrijdt, heeft al een digitaal instrumentenpaneel van 10,25-inch, keyless go en een 6,5-inch navigatiesysteem met Bluetooth.
Ook kun je rekenen op 17-inch lichtmetalen wielen, heeft hij een automatisch dimmende binnenspiegel en airconditioning. De veiligheidsuitrusting bestaat standaard uit parkeersensoren achter, een noodremfunctie met fietsherkenning, lane assist en E-Call, dat hulpdiensten inschakelt bij een ongeval.
Excellence 2.650 euro extra
Tegen een meerprijs van 2.650 euro rijd je in de luxere SEAT Tarraco Excellence naar huis. Die heeft naast de standaarduitrusting ook 19-inch lichtmetalen wielen, chromen raam- en daklijsten, een diffuser met uitlaatsierstukken, getinte ramen en keyless entree. In het interieur van de Excellence-uitvoering vinden we onder andere stoffen/alcantara-stoelen en een 8-inch touchscreen met navigatie.
Parkeren wordt een stuk makkelijker door de toevoeging van parkeersensoren voor, een achteruitrijcamera en Park Assist, waarmee de auto zelf inparkeert. Verder geeft een handsfree elektrische achterklep je toegang tot de bagageruimte van 760 liter. Adaptieve cruise control behoort ook tot de Excellence-uitrusting. Een derde zitrij is altijd tegen meerprijs.
Voorlopig alleen handgeschakeld
De SEAT Tarraco is standaard voorzien van een 1,5-liter benzinemotor met 150 pk (110 kW) met een handgeschakelde transmissie en voorwielaandrijving. Voor wie liever een dieselmotor heeft, biedt het merk de 2,0-liter dieselmotor met 150 pk (110 kW) en een handgeschakelde transmissie aan die minimaal 43.300 euro kost. In een later stadium verschijnt er ook een sterkere benzineversie met 190 pk (140 kW) en een DSG-transmissie. Een versie met plug-in hybride aandrijving zit ook in de pijplijn.
Spannender uiterlijk
De Tarraco beschikt dus over een completere standaarduitrusting dan de Skoda Kodiaq. Volgens SEAT zelf moet de Tarraco zich daarnaast onderscheiden met zijn spannende uiterlijk en goede afwerking. Ben je benieuwd naar alle details van de nieuwe Tarraco? Lees hier ons testverslag.