Opel Brand Concept toont toekomstvisie Opel
Onthulling eind 2018
Opel werkt aan een zogeheten Brand Concept voertuig. Met deze auto toont Opel vóór het eind van het jaar in welke richting het zich ontwikkelt.
De toekomst van Opel
“Ons strategische plan PACE!, dat we afgelopen november hebben gepresenteerd, is veel meer dan een rekenkundig bedrijfsplan. Het is een richtlijn, een kompas naar een duurzame en succesvolle toekomst voor Opel”, aldus CEO Michel Lohscheller. “Daarom bevat het niet alleen maatregelen om de winstgevendheid en de efficiency te verhogen. Versterking van het merk Opel is ook een essentieel onderdeel van het PACE!-plan. Ik heb mijn medewerkers daarom gevraagd om Opels profiel te versterken en een conceptvoertuig te ontwikkelen dat voor iedereen duidelijk maakt in welke richting Opel zich ontwikkelt binnen Groupe PSA.”
Nieuwe designtaal
Het Brand Concept 2018 voertuig is het eerste nieuwe model van Opel dat is voorzien van de nieuwe designtaal van Opel en is ontwikkeld volgens het principe van het Opel-kompas.
Opel-kompas
Opel-kompas? Wat is dat nu weer? Het Opel-kompas ordent de designelementen van Opels toekomstige designtaal rond twee belangrijke lijnen die elkaar snijden in het merklogo – dat meer dan ooit het middelpunt wordt. De plooi over het midden van de motorkap staat voor de verticale lijn. De horizontale lijn wordt gesymboliseerd door de kenmerkende vleugelvormige lichtsignatuur van de dagrijverlichting. Die wordt verder ontwikkeld en geaccentueerd op alle nieuwe Opel-modellen. Et voila: het Opel-kompas.