Mercedes C-Klasse Coupé nu ook als AMG ‘light’
Mercedes-AMG start met '43'-naamgeving
Mercedes-AMG lepelt de aandrijflijn van de C 450 AMG 4Matic Limousine nu ook in de Coupé waardoor automatisch een AMG ‘light’ ontstaat. In de tweedeurs C-Klasse kiest Mercedes-AMG echter voor de afwijkende aanduiding C 43 4Matic Coupé. En dat heeft een reden.
De C 43 4Matic Coupé vormt de aftrap van een nieuwe reeks ’43’-modellen die dit jaar op de markt komen. In de praktijk betekent dit ook dat de C 450 AMG 4Matic deze naam krijgt. De positionering van de ’43’-uitvoeringen wijzigt niet. Mercedes-AMG blijft ze zien als AMG’s ‘light’. Alle ‘43’-modellen krijgen een sportiever onderstel en een dikke motor, zonder de power en prestaties van échte AMG-modellen te evenaren.
[gallerij-1]
Transmissie met tussengasfunctie
Mercedes-AMG koppelt de 3,0-liter V6-biturbomotor met 270 kW (367 pk) en 520 Nm trekkracht in de C-Klasse Coupé aan een negentraps 9G-Tronic automatische transmissie met tussengasfunctie (alleen bij het terugschakelen). De vierwielaangedreven coupé sprint in 4,7 seconden naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 250 km/u. In totaal gaat 69 procent van de aandrijving naar de achterwielen, zodat de auto blijft voelen als een achterwielaandrijver.
“In totaal gaat 69 procent van de aandrijving naar de achterwielen”
Sportieve looks
Schaars in de uitrusting zit deze uitvoering niet. Mercedes-AMG installeert onder meer een sportonderstel met drievoudig verstelbare demping, een vooras met nieuw ontwikkelde stuurfusees die zijn overgenomen van de Mercedes-AMG C 63, een remsysteem met geventileerde composietremschijven met een diameter van 360 mm vóór (geperforeerd) en 320 mm achter, AMG-bumperwerk, specifieke 18-inch vijfspaaks in hoogglans zwart gespoten AMG-wielen en een sportiever interieur. De prijs van het model maakt Mercedes-AMG later bekend.
[parallex-1]