McLaren ‘720S’ krijgt Variable Drift Control
Voor gecontroleerde drifts
De opvolger van de McLaren 650S – die vermoedelijk 720S gaat heten – krijgt een heuse driftmodus. Die modus is door McLaren Variable Drift Control gedoopt en laat gecontroleerde drifts toe.
720 pk
Bij McLaren is de naam van het model altijd een verwijzing naar het motorvermogen in pk’s. In de wandelgangen wordt gesproken over de 720S. Dat duidt dus op een vermogen van 529 kW (720 pk). Dat is véél. Elektronica moet daarom helpen om al die power fatsoenlijk op de weg te krijgen.
Proactive Chassis Control II
Een belangrijke rol is weggelegd voor het nieuwe Proactive Chassis Control II, dat de auto scherp in de gaten houdt. Bestuurders kunnen kiezen uit de modi Comfort, Sport en Track. Een extra modus, genaamd Variable Drift Control, geeft de bestuurder in de modi Sport en Track meer vrijheid (de Electronic Stability Control staat dan op een lager pitje) om gecontroleerde drifts te kunnen uitvoeren. Volgens McLaren kan de koper van een ‘720S’ de dynamische kwaliteiten van de supercar zo beter en op een veilige manier verkennen.
Andere motor?
Denk aan het moderne McLaren en je denkt aan een 3,8-liter twinturbo V8-motor. Bij de ‘720S‘ kan dat best eens anders zijn. McLaren rust de superauto mogelijk uit met een twinturbo V8 met een iets grotere motorinhoud. Wat kunnen we nog meer vertellen? De koolstofvezel monocoque is 18 kilogram lichter dan dat van de 650S. De nieuwe monocoque heeft de naam MonoCage II, biedt nog meer stijfheid en zorgt voor een eenvoudigere instap door een lagere dorpel.