Jaguar Land Rover onthult nieuwe merkidentiteit
Jaguar Land Rover heeft zijn nieuwe huisstijl onthuld. Met de nieuwe merkidentiteit wil Jaguar Land Rover ervoor zorgen dat het unieke DNA van elk merk – Range Rover, Defender, Discovery en Jaguar – beter naar voren komt.
JLR
Het is soms wat verwarrend. Is een Range Rover nou een model, een merk of beide? Een Land Rover Range Rover bekt niet lekker en een Land Rover Range Rover Evoque al helemaal niet. Jaguar Land Rover (JLR) schept nu duidelijkheid met een aantal nieuwe logo’s.
Als volgende stap binnen de Reimagine-strategie past JLR een House of Brands-concept toe. Daarmee wordt het unieke karakter van de merken Range Rover, Defender, Discovery en Jaguar versterkt. Bij de onthulling van de nieuwe corporate identity bevestigde JLR dat het merk Land Rover een belangrijk onderdeel van het DNA van het bedrijf blijft. Het logo van Land Rover, dat wereldberoemd is en veel historische waarde heeft, blijft aanwezig op auto’s, websites, social media en dealerwebsites. Daarmee blijft het de basis van de topmerken Range Rover, Defender en Discovery.
2030
Jaguar Land Rover (JLR) zal zich voor 2030 herpositioneren als fabrikant van moderne luxe auto’s, waarbij elektrificatie voorop staat. Tegelijk zet het bedrijf ook stappen om financiële doelen te behalen. Voor het boekjaar 2025 moet de onderneming weer netto winstgevend zijn en voor 2026 moeten weer dubbele cijfers worden behaald voor het operationele bedrijfsresultaat (EBIT).