Britse luxemerken boeken verkooprecord
Rolls-Royce en Bentley blikken terug op een buitengewoon succesvol jaar. Beide luxemerken verkochten in 2013 meer auto’s dan ooit. China en de Verenigde Staten zijn de belangrijkste markten.
Rolls-Royce verkocht het afgelopen jaar 3.630 voertuigen. Het illustere automerk liet daarmee het vierde achtereenvolgende verkooprecord noteren. De verkoop van Rolls-Royce kreeg een boost dankzij de introductie van de Wraith. De verkoop in het Midden-Oosten en China steeg respectievelijk 17 en 11 procent. Bentley verkocht in 2013 zelfs 10.120 auto’s. Dat is een toename van 19 procent ten opzichte van 2012: een record in de 95-jarige geschiedenis van Bentley Motors. Voor de Britse autobouwer zijn de Verenigde Staten en China de belangrijkste afzetmarkten. Bentley benadrukt echter dat ook de verkoop in Duitsland en Groot-Brittannië sterk is toegenomen. De wereldwijde groei van Bentley is voor een deel te danken aan de introductie van de nieuwe Flying Spur en de Continental GT met V8-motor.