De eerste Jeep Compass werd in 2007 geïntroduceerd. Samen met de vrijwel gelijktijdig op de markt gebrachte Patriot vulde de auto het modellenaanbod aan de onderkant aan. Enigszins tegen de merkidentiteit in was de auto niet zozeer gericht op offroadgebruik, maar meer op de kopersgroep die voor het eerst een Jeep kochten en die (dus) nauwelijks daadwerkelijk met de auto offroad zouden gaan. De genoemde Patriot was dan het instapmodel voor wie wél zo nu en dan offroad wilde. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De eerste Jeep Compass werd in 2007 geïntroduceerd. Samen met de vrijwel gelijktijdig op de markt gebrachte Patriot vulde de auto het modellenaanbod aan de onderkant aan. Enigszins tegen de merkidentiteit in was de auto niet zozeer gericht op offroadgebruik, maar meer op de kopersgroep die voor het eerst een Jeep kochten en die (dus) nauwelijks daadwerkelijk met de auto offroad zouden gaan. De genoemde Patriot was dan het instapmodel voor wie wél zo nu en dan offroad wilde.
Facelift
In 2011 onderging de auto een grondige facelift. Het opvallende oorspronkelijke design had nogal kritiek gekregen, dus nu lag de auto uiterlijk meer in lijn met vooral de Grand Cherokee. Ook onderstel en techniek werden aangepakt, zodat de auto nu wel goed genoeg offroad zijn mannetje kon staan om de Trail Rated-badge te mogen dragen.
Het huidige model
De huidige tweede generatie Compass zag in 2016 het levenslicht en is weer een volwaardige Jeep. Dat betekent dat hij voor de liefhebber geschikt is voor terreinrijden, wat wordt onderstreept door de Trailhawk-uitvoering. Op basis van de Compass levert Fiat in Zuid-Amerika de Toro, een vijfdeurs pick-up. In 2020 werd het motorenaanbod uitgebreid met een plug-in hybrideversie en in 2021 volgde een subtiele facelift.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.332 cm³ |
Max. vermogen | 96 kW (130 pk) |
Bij | 4.750 tpm |
Max. koppel | 270 Nm |
Bij | 1.560 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 11,1 m |
Vermogensrange | 96 tot 176 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | mei 2017 |
Laatste facelift | april 2021 |
Niet meer leverbaar | sinds maart 2022 |
Garantie | 5 jaar |
Vanafprijs | € 34.190 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 215/65 R16 |
L x B x H | 4.404 x 1.874 x 1.629 mm |
Wielbasis | 2.636 mm |
Massa leeg | 1.405 kg |
Max. aanh. gew. | 1.750 kg |
Inh. bag. ruimte. | 438 l |
Tankinhoud | 55 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,6 l/100km |
CO₂-emissie | 151 g/km |
Energielabel | C |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 10,3 s |
Topsnelheid | 192 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng