Grote Duitse automotive-leverancier vermindert productie EV-onderdelen
Een teken aan de wand?
Schaeffler, de grote Duitse toeleverancier voor de auto-industrie, heeft besloten om zijn strategie een flinke draai te geven, zo meldt ANP. In plaats van zich voornamelijk te richten op onderdelen voor elektrische auto’s, verschuift de focus nu naar onderdelen voor hybride auto’s. Deze aanpassing is volgens de fabrikant een reactie op de toenemende voorkeur van consumenten in de Verenigde Staten en China voor hybrides.
Verkoopdaling
Gisteren schreven we over de afnemende vraag naar elektrische auto’s in Duitsland. In juli werden er bij onze oosterburen slechts 30.762 nieuwe elektrische auto’s geregistreerd, een forse daling van 36,8 procent ten opzichte van juli 2023. De Duitse toeleverancier Schaeffler verwacht dat deze trend door zal zetten en neemt maatregelen. CEO Klaus Rosenfeld zegt: “De hype rond EV’s is een beetje afgekoeld en we zien nu dat hybrides weer populairder worden.” Ondanks deze verschuiving benadrukt Rosenfeld dat autofabrikanten nog steeds hun best moeten doen om aan de emissie-eisen te voldoen en dat de elektrische auto zeker niet van het toneel zal verdwijnen.
Financiële update
Schaeffler, opgericht in 1946, is een grote Duitse toeleverancier in de auto- en industriële sector, gespecialiseerd in lagers, aandrijfsystemen, motor- en chassiscomponenten en onderdelen voor hybride en elektrische voertuigen. Schaeffler maakt onderdelen voor merken zoals Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Ford, General Motors, Toyota, Honda, Hyundai-Kia, Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance en Stellantis. In de eerste helft van dit jaar heeft Schaeffler een omzet van 8,3 miljard euro gedraaid.
Lees meer: Daling verkoop elektrische auto’s Duitsland zet stevig door