Zo ver komt de BMW iX1 op één acculading
WLTP-cijfers bekend
In de herfst introduceert BMW de nieuwe generatie X1. Kort daarna volgt de volledig elektrische variant: de iX1. De Duitse automaker heeft de WLTP-range bekendgemaakt en een paar foto’s van de wintertests met de iX1 in Lapland online gezet.
BMW X1 en iX1
BMW brengt dit najaar de nieuwe X1 op de markt, met (geëlektrificeerde) verbrandingsmotoren. Niet veel later verschijnt de volledig elektrische iX1 in de showroom. De emissievrije iX1 zit momenteel in de eindfase van het ontwikkelingsproces. In het Zweedse Arjeplog worden de laatste wintertests uitgevoerd.
Concurrenten BMW iX1
De BMW iX1 is een elektrische compacte SUV, die het gaat opnemen tegen de Mercedes-Benz EQA en Audi Q4 e-tron. Veel wisten we tot nu toe niet over de nieuwe EV van BMW, maar het merk heeft nu meer informatie naar buiten gebracht, samen met enkele foto’s.
Actieradius iX1
Zo weten we nu hoe ver hij komt: 413 tot 438 kilometer. Ook weten we dat de auto met een motor op de voor- en achteras op de markt komt, want de BMW spreekt over ‘all-wheel-drive technology’. De kans is groot dat de basismodellen zijn voorzien van één elektromotor. Zoals verwacht maakt het model gebruik van de vijfde generatie eDrive-technologie van BMW. Op de foto’s vallen verder een dichte grille op en uiteraard ontbreken er uitlaatpijpen. Hoe de compacte SUV er zonder camouflage uit ziet, weten we over een paar weken al. Dan trekt BMW het doek namelijk van de nieuwe X1.