Voor Wiesmann CEO Mario Spitzner is het menens
Gloednieuwe Wiesmann in ontwikkeling

Wiesmann, de sportautobouwer uit het Duitse Dülmen, werkt hard aan een comeback. Daartoe heeft Wiesmann een nieuwe productstrategie ontwikkeld die meer is toegespitst op succes op internationale markten. De nieuwe CEO Mario Spitzner moet Wiesmann weer succesvol maken.
Origineel revivalplan herzien
Spitzner heeft het originele revivalplan herzien. Onder het eerste plan zouden bestaande modellen een grondige technisch opfrisbeurt krijgen. Dat gaat echter niet gebeuren. “Onze nieuwe productstrategie vraagt om een radicalere evolutie, zowel op het gebied van technologie als materiaalgebruik”, zegt Spitzner. “In november 2016 is daarom besloten om een compleet nieuwe Wiesmann te ontwikkelen. Uiteraard kijken we zorgvuldig naar het oorspronkelijke karakter van Wiesmann-modellen.”
LEES OOK: Voormalig Mercedes-AMG-manager Mario Spitzner nieuwe baas Wiesmann
Marktintroductie maakt Wiesmann later bekend
Mario Spitzner eist dat Wiesmann succesvol wordt, ook op de langere termijn. Hij werkt daarom zorgvuldig aan plannen om Wiesmann weer springlevend te maken. De marktintroductie van de gloednieuwe Wiesmann maakt het bedrijf later bekend. Vermoedelijk zien we nog dit jaar de eerste foto’s.
[parallex id=”1″]