‘Spiderman’ koopt als eerste ter wereld een auto met YouTube-views
Wat een YouTube-video al niet kan opleveren
Yuri Schuurkes is de eerste persoon ter wereld die een auto heeft gekocht met YouTube-views. Hij nam deel aan de Opel-actie ‘Betaal met Views’ en wist meer dan een miljoen views te genereren. Genoeg ‘credits’ voor de aanschaf van een nieuwe Opel Astra vijfdeurs Online Edition ter waarde van 922.800 views. Of gewoon in euro’s: 23.070 euro.
Primeur
Toch bijzonder: ’s werelds eerste auto afgerekend met YouTube-views. Opel-dealer Van Mossel OPC in Veghel mocht de sleutels uitreiken aan Yuri die in zijn opmerkelijke video (zie hieronder) verkleed als Spiderman een proefrit maakt in een Opel Online Edition. Dat is namelijk de bedoeling.
Gloednieuwe Opel afrekenen met views
Iedereen die tussen 24 april en 30 juni 2017 een video maakt van zijn of haar proefrit in één van de Opel Online Editions en die op YouTube plaatst, kan een nieuwe Opel afrekenen als de video voldoende views genereert. Yuri Schuurkes is dat aardig gelukt.
Nog vijf producten beschikbaar, waaronder twee auto’s
Hij ontving vandaag de sleutels van zijn nieuwe auto. In totaal zitten er nog vijf producten in de ‘prijzenpot’. Nog steeds met views verkrijgbaar zijn: een Opel Karl Rocks Online Edition (589.900 views), een Opel Corsa 3-deurs Online Edition (739.600 views), een Little Adam loopauto voor de kleintjes (5.160 views), een Opel-dakkoffer (24.200 views) en een iPad-houder (3.000 views).
En actie!
Volgens Opel loopt de actie nog tot 30 juni 2017 of tot het moment dat alle genoemde producten verkocht zijn. De video van Yuri Schuurkes bekijken? Dat kan hieronder. Ben je overigens al YouTube-abonnee van AutoRAI TV? Abonneer je dan hier!