Rijtest – Nissan Pulsar DIG-T 115
Het blijft apart dat je de auto op de centimeter nauwkeurig manoeuvreert met je blik strak op het dashboard gericht. Het werkt perfect. Sterker nog, op het beeldscherm hebben we beter zicht dan door de ruiten.
De Pulsar zit tjokvol extra’s
De Nissan Pulsar zit tjokvol met dit soort extra’s. Zoals stoelverwarming. Een waarschuwingssysteem voor auto’s in de dode hoek van de bestuurder. Een waarschuwingssysteem voor het onbedoeld verlaten van de rijbaan. Een afstandsradar. Enzovoort.
In het woord ‘compact’ schuilt een misverstand
Laten we de Pulsar even in het kort omschrijven: het is een compacte vijfdeurs middenklasser, onlangs door Nissan gelanceerd. In het woord ‘compact’ schuilt automatisch een misverstand: want het is één van de ruimste middenklassers. Met name de zitruimte achterin is verbluffend. Tel daar 385 liter bagageruimte bij op en het feest is (aardig) compleet. Zeker omdat we de kofferruimte kunnen vergroten tot een ontzagwekkende 1.395 liter als we de achterbank neerklappen.
Deze turbomotor is een prima combinatie met de zesbak
De DIG-T 115 is een soepele en zeer stille benzinemotor. De turbomotor presteert prima in combinatie met de zesbak. Al bij vrij lage toerentallen adviseert de auto om een hogere versnelling te kiezen, wat helpt om zuiniger te rijden. Op papier verbruikt de Nissan 5,1 liter per honderd kilometer. Zonder veel inspanning komen we al tot minder dan 6,0 liter. Een fraai praktijkresultaat dat met een beetje beleid zeker is te verbeteren. Nissan levert de Pulsar voor prijzen vanaf 19.290 euro. De meest luxe Tekna-uitvoering komt op 25.390 euro.