Stoere alleskunner: Opel Insignia Country Tourer
Meer avontuur op het verharde (of onverharde)
De kans dat een eigenaar van een Opel Insignia Country Tourer de verharde wegen gaat verlaten, is uiterst klein. Dat de auto het kan is leuk, maar voor de meeste kopers bijzaak. Je moet gewoon vallen voor het stoerdere uiterlijk, anders volstaat ook een Insignia Sports Tourer.
20 millimeter verhoogde bodemvrijheid
De avontuurlijke Country Tourer-uitdossing is alleen verkrijgbaar op de Insignia Sports Tourer, zoals we gewend zijn van Opel. De uitvoering heeft optioneel vierwielaandrijving met Torque Vectoring en een met 20 millimeter verhoogde bodemvrijheid.
LEES OOK: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4×4 – Rijtest
Ruiger uiterlijk
Een ruiger uiterlijk is vaste prik bij een Country Tourer. Opel geeft de auto zwarte panelen rondom de carrosserie en zilverkleurige elementen onder de voor- en achterkant. Deze bieden tevens bescherming tijdens off-road rijden, mocht de bestuurder dat ooit gaan doen.
Elektrische achterklep
Opel geeft het model standaard een elektrische achterklep met Keyless Open- en Startsysteem. Met dat systeem is een voetbeweging onder de achterbumper voldoende om de achterklep te openen en te sluiten. De Insigina Country Tourer projecteert op de grond een lichtbeeld op de plaats waar de sensor zich bevindt, zodat de bestuurder weet waar hij met een voet moet vegen. De auto heeft ook standaard een dakrails met een lastcapaciteit van 100 kilogram.
LEES OOK: Opel Crossland X ook als LPG
Topmodel
De Opel Insignia Country Tourer vormt voorlopig het topmodel van de Insignia-familie. De station debuteert op de autoshow van Frankfurt in september en staat kort daarna bij de dealers. Zijn er alternatieven? Jazeker. Je hebt de Volvo V90 Country Tourer, de E-Klasse All Terrain van Mercedes-Benz en natuurlijk nog de Audi A4 Allroad Quattro die stuk voor stuk hoger in de markt gepositioneerd zijn. Waarschijnlijk zet Opel in op een lagere prijs dan deze concurrenten.