IAA 2019: de 10 auto’s die je in 2020 echt zult zien
De SUV-trend blijft doorzetten
De IAA in Frankfurt mag dan flink ingekrompen zijn, er staan nog steeds genoeg primeurs. We zetten de tien auto’s op een rij die je volgend jaar op straat terugziet. Daarbij valt één ding op: de SUV/crossover blijft onverminderd populair.
Ford Puma
Bij Ford keert een oude naam terug in het modellengamma. De Puma was in de jaren negentig een sportieve coupé op basis van de Fiesta. Ford stoft de naam af voor een nieuwe compacte crossover. De Puma wordt aangedreven door een nieuwe mild-hybride aandrijflijn met een vermogen van 125 of 155 pk.
De crossover heeft standaard vijf deuren en een bagageruimte van 465 liter. Een leuk detail is de zogenoemde ‘MegaBox’. Onder de laadvloer bevindt zich een groot opbergvak waar makkelijk twee golftassen in passen. De Puma verschijnt eind 2019 in de showroom.
Lees ook: Nieuwe Ford Puma: 10 vragen en antwoorden
Volkswagen ID.3
Na een lange teasercampagne is hij eindelijk daar: de Volkswagen ID.3. Er rust gelijk een zware last op de schouders van deze compacte elektrische auto’s. Na de Kever en de Golf moet de ID.3 een nieuw hoogtepunt in de geschiedenis van Volkswagen worden. De ID.3 is met drie accupakketten verkrijgbaar: 45 kWh, 58 kWh en 77 kWh.
De actieradius bedraagt respectievelijk 330, 420 en 550 kilometer. De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend. In Duitsland kost de basisversie minder dan 30.000 euro. In de zomer van 2020 moeten de eerste exemplaren op de weg verschijnen, vooral voor ondernemers die zakelijk leasen kan de ID3 interessant zijn, al hoopt Volkswagen met de ID.3 ook vooral particulieren kopers aan te spreken.
Lees ook: Revolutie: eerste volledig nieuwe elektrische Volkswagen
- 1 / 5
- Volgende