Honda presenteert nieuwe HR-V, komt als e:HEV-hybride
Europese marktintroductie eind 2021
Honda heeft het doek getrokken van de nieuwe generatie HR-V met e:HEV-aandrijflijn. De nieuwe Honda HR-V met hybride aandrijflijn komt eind 2021 naar Europa.
Blauw omrande Honda-logo’s
Honda deelt voorlopig nog maar weinig details. Een ding is zeker: het design van de HR-V heeft een meer coupé-achtige uitstraling gekregen. Opvallende kenmerken zijn de zeer smalle spijlen in de grille, het blauw omrande Honda-logo’s, de doorlopende lichtbalk achteraan, een lange motorkap en vooral een zeer clean design.
Minimalisme
Honda geeft ook al foto’s vrij van het interieur. Ook daar kiest Honda voor minimalisme. Centraal op het dashboard prijk een fors touchscreen en de Japanse autofabrikant gebruikt hoofdzakelijk zachte materialen. Honda belooft aanzienlijk meer interieurruimte dan voorheen. Volgens Honda is ruimte genoeg voor vier volwassen personen.
Magic Seats
De voor Honda welbekende ‘Magic Seats’ zijn ook in de nieuwe HR-V aanwezig. Dankzij deze voorziening is niet alleen de leuning van de achterbank neer te klappen om de bagageruimte te vergroten, je kunt ook het zitvlak alleen omhoog klappen. Handig om bijvoorbeeld hoge voorwerpen verticaal te vervoeren.
e:HEV
De e:HEV-aandrijflijn kennen we al van de nieuwe Honda Jazz. Indien Honda kiest voor dezelfde aandrijflijn die ook in de Jazz e:HEV toegepast wordt, dan mag je een 109 pk en 253 Nm sterke krachtbron verwachten.
Drie rijmodi
Het e:HEV hybridesysteem heeft drie rijmodi. In EV Drive levert de lithium-ionbatterij rechtstreeks stroom aan de elektrische aandrijfmotor. In standje Hybrid Drive levert de benzinemotor vermogen aan de elektrische generatormotor, die op zijn beurt vermogen levert aan de elektrische aandrijfmotor. Tot slot is er Engine Drive. De benzinemotor is dan direct verbonden met de wielen via de koppeling.