Ferrari F8 Tributo volgt 488 GTB op
Open Spider-versie debuteert later
Ferrari stuurt de 488 GTB met pensioen. Zijn opvolger staat al klaar: de F8 Tributo. De 720 pk sterke supercar debuteert als coupé. Een open Spider-versie debuteert later.
Aandrijflijn van Pista
De aandrijflijn in deze F8 Tributo is overgenomen van de 488 Pista. Achterin lepelt Ferrari dus de bekende 3,9-liter biturbo V8-motor met 720 pk. Ten opzichte van de 488 GTB heeft de F8 Tributo exact vijftig pk meer.
Technische gegevens Ferrari F8 Tributo
Motorinhoud: 3.902 cc
Aantal cilinders: 8 in V-vorm
Maximum koppel: 770 Nm bij 3.250 toeren per minuut
Maximum vermogen: 720 pk bij 8.000 toeren per minuut met euro98.
Lengte: 4.611 mm
Hoogte: 1.206 mm
Breedte: 1.979 mm
Leeggewicht met lichtgewicht opties: 1.330 kilogram
0-100 km/u: 2,9 seconden
0-200 km/u: 7,8 seconden
Topsnelheid: 340 km/u
Lichter
In vergelijking met de 488 GTB is de F8 Tributo ongeveer veertig kilogram lichter en heeft hij een 10 procent betere aerodynamica dankzij slimme vormgeving van de carrosserie. Dat laatste heeft Ferrari bereikt door de slimme aerodynamicatechnologie van de 488 Pista ook op deze F8 Tributo toe te passen, zoals de neus met zogeheten S-Duct. Het design van de doorzichtige motorkap is een knipoog naar de iconische F40.
Kleiner stuurwiel
In de F8 Tributo debuteert ook de nieuwste versie van Side Slip Angle Control (6.1) waardoor de supercar volgens Ferrari ongekend wendbaar moet zijn. In het interieur zijn de wijzigingen beperkt gebleven. We bespeuren een nieuwe generatie Human Machine Interface (HMI), ronde ventilatieroosters, een nieuw stuurwiel met kleinere diameter en een 8,5-inch passenger touchscreen display.