Designbaas Hyundai: “Hyundai moet net zo sexy worden als Alfa Romeo”
SangYup Lee, Vice President of Styling bij het Hyundai Design Center
Hyundai moet in de ogen van designbaas SangYup Lee (48) net zo sexy worden als een merk als Alfa Romeo. Dat heeft hij gezegd in gesprek met het Amerikaanse Automotive News. Lee is sinds juni 2016 werkzaam voor Hyundai als Vice President of Styling bij het Hyundai Design Center.
Weg van uniforme familielook
Lee hoopt in de toekomst meer weg te kunnen blijven van de wat uniforme familielook van Hyundai en streeft ernaar om Hyundai-modellen meer persoonlijkheid te geven, zoals Italiaanse auto’s in zijn ogen ook hebben. Lee ontwierp in het verleden nog de Chevrolet Camaro Concept (bekend als Bumblebee in de filmreeks Transformers), de C6 Corvette Stingray Concept en Bentley EXP 10 Speed 6 Concept.
‘Sensuous Sportiness’
De designbaas blijft trouw aan de cascade-grille van Hyundai. Dat is nu een herkenbaar element van Hyundai’s geworden. Wel gaat hij spelen met variaties op een bestaand thema. Hyundai gaf tijdens de Autosalon van Genève in maart 2018 een voorproefje van de toekomstige designrichting van het merk met de Le Fil Rouge Concept. Het nieuwe designthema heeft als naam ‘Sensuous Sportiness’. In dit thema staan proportie, architectuur, styling en technologie centraal.
Italiaanse auto’s
Lee: “De auto is een emotioneel product. We willen de emotionele waarde ervan maximaliseren. Alfa Romeo en Maserati, die merken hebben sexy auto’s, zelfs de Duitsers hebben veel invloed van de Italiaanse auto’s. Die emotionele, sensuele schoonheid vind je niet in de volumemerken. Dat willen we bij Hyundai veranderen. Ik zou graag willen dat mensen zeggen dat Hyundai sexy auto’s maakt. Zelfs meer sexy dan Alfa Romeo.”