Consument vindt Toyota klantvriendelijkste automerk van Nederland
Toyota blijft BMW, Kia, Peugeot en Volkswagen voor
Toyota mag zich een jaar lang het klantvriendelijkste automotive bedrijf van Nederland noemen. Toyota kreeg van klanten een gemiddeld rapportcijfer van 7,94 en bleef vier andere genomineerden in de branche voor.
Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland
Sinds 2007 onderzoekt marktonderzoeksbureau Marketresponse jaarlijks wat het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland is. Ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee in het onderzoek. Bedrijven kunnen klanten niet aansporen om te stemmen. De verkiezing is op basis van onafhankelijk marktonderzoek.
Hoe werkt het onderzoek?
In het onderzoek worden klanten gevraagd naar een rapportcijfers voor een bedrijf en een onderbouwing waarom ze een bedrijf klantvriendelijk vinden. Ook wordt er gevraagd of een klant het bedrijf recent aan ander heeft aanbevolen. Bij deze 15e editie heeft MarketResponse 57.212 beoordelingen van 315 bedrijven verzameld.
Toyota
Het aantal branches is bij de 15e editie van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland met automotive uitgebreid naar tien. De genomineerde automerken waren BMW, Kia, Peugeot, Toyota en Volkswagen. Toyota ging er met de winst vandoor, met een gemiddeld rapportcijfer van 7,94. Volkswagen eindigde op de tweede plaats met een score van 7,77.
Trots
Namens Toyota nam Jan-Christiaan Koenders (Managing Director Toyota Nederland) de prijs in ontvangst. “Een fantastisch resultaat en een eer voor de héle Toyota organisatie in Nederland. Ik ben dan ook trots op alle Toyota medewerkers, ook bij onze retail-partners, en echt enorm dankbaar voor de hoge waardering van onze klanten.”
Lees ook: