De XPeng G6 werd in 2023 geïntroduceerd en is sinds 2024 ook te koop in Nederland. Zoals het cijfer in de typenaam al aangeeft is hij gepositioneerd onder de XPeng G9, de grote SUV van het merk. De XPeng G6 opereert meer in de middenklasse, met onder meer de Tesla Model Y als directe concurrent. Net als die Tesla Model Y is ook de XPeng G6 geen traditionele SUV, maar heeft hij een coupéachtige daklijn. Dat ziet er sportief uit, maar zorgt vooral ook voor een lagere luchtweerstand. Verder valt de XPeng G6 nog meer dan andere XPeng-modellen op door een minimalistisch design. Met de XPeng G3 heeft het merk ook een kleiner SUV-model, maar de XPeng G3 is uiteindelijk slechts korte tijd in Europa geleverd en alleen in Noorwegen. Lees verder
De XPeng G6 werd in 2023 geïntroduceerd en is sinds 2024 ook te koop in Nederland. Zoals het cijfer in de typenaam al aangeeft is hij gepositioneerd onder de XPeng G9, de grote SUV van het merk. De XPeng G6 opereert meer in de middenklasse, met onder meer de Tesla Model Y als directe concurrent. Net als die Tesla Model Y is ook de XPeng G6 geen traditionele SUV, maar heeft hij een coupéachtige daklijn. Dat ziet er sportief uit, maar zorgt vooral ook voor een lagere luchtweerstand. Verder valt de XPeng G6 nog meer dan andere XPeng-modellen op door een minimalistisch design. Met de XPeng G3 heeft het merk ook een kleiner SUV-model, maar de XPeng G3 is uiteindelijk slechts korte tijd in Europa geleverd en alleen in Noorwegen.
Specificaties XPeng G6
Misschien nog wel meer dan de eerder geïntroduceerde XPeng-modellen biedt de XPeng G6 een interessante combinatie van prijs en prestaties. Zo bedraagt de actieradius afhankelijk van de uitvoering ruim 400 tot 570 kilometer, wat in deze prijsklasse een zeer nette waarde is. Is de batterij leeg, dan is hij snel weer opgeladen. De grootste batterij van 92 kWh heeft een laadtijd van 20 tot 80 procent in zo’n 5,5 uur en snelladen kan met tot wel 280 kW. Voor de sportieve rijder is het fijn om te weten dat het basismodel al beschikt over 190 kW (258 pk). Optioneel is de XPeng G6 te krijgen met tot 350 kW (476 pk). Daarmee is de 100 km/u al in 4,1 seconden bereikt.
Technologieën XPeng G6
Naast dat de batterij snel oplaadt, gaat het ook om een LFP-batterij. Dat is een type batterij waarvoor geen kobalt nodig is. Los daarvan zou de batterij ook een langere levensduur moeten hebben dan conventionele lithium-ion-batterijen. Daarnaast maakt XPeng gebruik van geavanceerde technologieën op gebied van (deels) autonoom rijden en connectiviteit.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Accu | LFP |
Capaciteit | 69 kWh |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Actieradius | 435 km |
Laadtijd bij 220V | 4:30 uur |
Vermogensrange | 190 tot 350 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 190 kW (258 pk) |
Systeemkoppel | 440 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 6,9 s |
Topsnelheid | 200 km/u |
Algemeen
Transmissie | vaste overbrenging |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | mei 2024 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 4 jaar |
Vanafprijs | € 44.188 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 255/45 R20 |
L x B x H | 4.753 x 1.920 x 1.650 mm |
Wielbasis | 2.890 mm |
Massa leeg | 2.025 kg |
Max. aanh. gew. | 1.500 kg |
Inh. bag. ruimte. | 571 l |
Verbruik
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng