achtergrondafbeelding

Autozoeker

Peugeot 508 sw

In 2010 kwam Peugeot met de 508, die zowel de kleinere Peugeot 407 als de grotere Peugeot 607 opvolgde. Voor het eerst zag Peugeot niet thuisland Frankrijk, maar China als de belangrijkste afzetmarkt voor haar nieuwe vlaggenschip. De eerste generatie Peugeot 508 was leverbaar als sedan en als stationwagen. Een tweedeurs coupéversie kwam nooit verder dan de conceptfase. De in 2011 geïntroduceerde RXH-uitvoering voor de Peugeot 508 bracht niet alleen een offroad-georiënteerde uitvoering voor de stationwagenvariant, maar ook voor het eerst een hybrideversie met zich mee. Lees verder

Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen

In 2010 kwam Peugeot met de 508, die zowel de kleinere Peugeot 407 als de grotere Peugeot 607 opvolgde. Voor het eerst zag Peugeot niet thuisland Frankrijk, maar China als de belangrijkste afzetmarkt voor haar nieuwe vlaggenschip. De eerste generatie Peugeot 508 was leverbaar als sedan en als stationwagen. Een tweedeurs coupéversie kwam nooit verder dan de conceptfase. De in 2011 geïntroduceerde RXH-uitvoering voor de Peugeot 508 bracht niet alleen een offroad-georiënteerde uitvoering voor de stationwagenvariant, maar ook voor het eerst een hybrideversie met zich mee.

Tweede generatie Peugeot 508
Na een tussentijdse facelift in 2015 was het eind 2018 tijd voor aflossing in de vorm van de tweede generatie Peugeot 508. Net als eerder al bij de Peugeot 308 stapte Peugeot af van het typenaamsysteem waarbij het laatste cijfer de modelgeneratie aanduidt. Sindsdien eindigen alle Peugeot-nummers op 08 en zie je aan de typenaam dus niet langer welke modelgeneratie het is. Het eerste cijfer geeft wel als vanouds aan in welk marktsegment het model zich bevindt, met dus de 5 voor de hogere middenklasse.

Nachtzicht in de Peugeot 508
Bij introductie van de tweede generatie Peugeot 508 was het al zo dat SUV’s steeds belangrijker werden in dit marktsegment. Om als sedan of stationwagen zo relevant mogelijk te blijven, heeft Peugeot meer dan ooit geprobeerd om een verleidelijk design neer te zetten. Met succes: de Peugeot 508 werd uitgeroepen tot Most Beautiful Car of The Year 2018 op het International Automobile Festival. Ook de technologie aan boord is belangrijker dan voorheen. Zo heeft de Peugeot 508 de laatste generatie van het i-Cockpit-interieur aan boord, met kenmerkend instrumentarium boven het stuur. Bij de verdere uitrusting is onder andere nachtzicht te vinden. In 2023 onderging de Peugeot 508 een facelift. Kort daarna werd het aanbod wat ingeperkt, waardoor de Peugeot 508 op dit moment alleen nog leverbaar is als plug-in hybride.

Technisch

Motortype benzine, 4-cilinder lijn
Cilinderinhoud 1.199 cm³
Max. vermogen 96 kW (130 pk)
Bij 5.500 tpm
Max. koppel 230 Nm
Bij 1.750 tpm
Aandrijving voorwielen
Remmen v/a gev. schijven/schijven
Draaicirkel 10,8 m
Vermogensrange 96 tot 265 kW

Algemeen

Transmissie 8AT
Carrosserietype 5-drs. stationwagen
Euro NCAP 5 sterren
Marktintroductie januari 2019
Laatste facelift juni 2023
Niet meer leverbaar sinds augustus 2024
Garantie 2 jaar
Vanafprijs € 45.730
Bijzonderheden Bij de nieuwe 508 SW speelt design een grotere rol dan ooit. De kofferbak is iets kleiner geworden.

Afmetingen/gewichten

Bandenmaat 215/55 R17
L x B x H 4.778 x 1.859 x 1.420 mm
Wielbasis 2.793 mm
Massa leeg 1.430 kg
Max. aanh. gew. 1.330 kg
Inh. bag. ruimte. 530 l
Tankinhoud 62 l

Verbruik

Verbr. gecomb. 6,0 l/100km
CO₂-emissie 135 g/km
Energielabel B

Prestaties

Acc. 0-100 km/u 10,1 s
Topsnelheid 206 km/u