In 2010 kwam Peugeot met de 508, een sedan die zowel de kleinere 407 als de grotere 607 opvolgde. Voor het eerst zag Peugeot niet thuisland Frankrijk, maar China als de belangrijkste afzetmarkt voor haar nieuwe vlaggenschip. In dat land werd de eerste generatie 508 in 2011 geïntroduceerd en staat daar nog altijd in de showrooms. De in 2011 geïntroduceerde RXH-uitvoering bracht niet alleen een offroad-georiënteerde uitvoering voor de stationwagenvariant, maar ook een hybrideversie met zich mee. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 2010 kwam Peugeot met de 508, een sedan die zowel de kleinere 407 als de grotere 607 opvolgde. Voor het eerst zag Peugeot niet thuisland Frankrijk, maar China als de belangrijkste afzetmarkt voor haar nieuwe vlaggenschip. In dat land werd de eerste generatie 508 in 2011 geïntroduceerd en staat daar nog altijd in de showrooms. De in 2011 geïntroduceerde RXH-uitvoering bracht niet alleen een offroad-georiënteerde uitvoering voor de stationwagenvariant, maar ook een hybrideversie met zich mee.
Tweede generatie
Na een tussentijdse facelift in 2015 was het eind 2018 tijd voor aflossing in de vorm van de tweede generatie 508. Net als eerder al bij de 308 is Peugeot dus afgestapt van het typenaamsysteem waarbij het laatste cijfer de modelgeneratie aanduidt. Ondaks dat SUV’s de verkopen van traditionele sedans steeds meer overnemen komt men dus gewoon met een nieuwe generatie.
Nachtzicht
Om zo relevant mogelijk te bleven heeft Peugeot meer dan ooit geprobeerd om een verleidelijk design neer te zetten, zowel voor de sedan als stationversie van de auto. Ook de technologie aan boord is belangrijker dan voorheen. Zo heeft de auto de laatste generatie van het i-Cockpit-interieur aan boord, met kenmerkend instrumentarium boven het stuur. Bij de verdere uitrusting is onder andere nachtzicht te vinden.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.199 cm³ |
Max. vermogen | 96 kW (130 pk) |
Bij | 5.500 tpm |
Max. koppel | 230 Nm |
Bij | 1.750 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,8 m |
Vermogensrange | 96 tot 265 kW |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 5-drs. liftback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | mei 2018 |
Laatste facelift | juni 2023 |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 44.130 |
Bijzonderheden | Met de nieuwe 508 kruipt Peugeot steeds meer richting de premiumklasse. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 215/55 R17 |
L x B x H | 4.750 x 1.859 x 1.403 mm |
Wielbasis | 2.793 mm |
Massa leeg | 1.401 kg |
Max. aanh. gew. | 1.340 kg |
Inh. bag. ruimte. | 487 l |
Tankinhoud | 62 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 5,8 l/100km |
CO₂-emissie | 131 g/km |
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 10,0 s |
Topsnelheid | 211 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng