Eind 2007 presenteerde Nissan haar eerste echte supercar: de GT-R. Zoals de naam al aangeeft is de auto de opvolger van de legendarische Skyline GT-R-modellen, zij het in spirituele zin. Waar de Skyline GT-R-modellen relatief betaalbare sportwagens waren, is de GT-R een echte supercar en bovendien een van de duurste Japanse productieauto’s. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
Eind 2007 presenteerde Nissan haar eerste echte supercar: de GT-R. Zoals de naam al aangeeft is de auto de opvolger van de legendarische Skyline GT-R-modellen, zij het in spirituele zin. Waar de Skyline GT-R-modellen relatief betaalbare sportwagens waren, is de GT-R een echte supercar en bovendien een van de duurste Japanse productieauto’s.
Verwijzingen
De ontwikkeling van de GT-R begon al toen de laatste Skyline GT-R nog in productie was. De eerste conceptversie verscheen in 2001. Hoewel de GT-R een volledig nieuwe en op zichzelf staande ontwikkeling is, verwijst het model op verschillende manieren nog naar de Skyline GT-R’s. Zo heeft de auto de kenmerkende vier ronde achterlichten en telt de interne chassiscode door vanaf de laatste Skyline GT-R: R35.
Jubileumfeest
Na verschillende speciale uitvoeringen en officiële tussentijdse facelifts in 2011 en 2017 staat de GT-R nog altijd in de showroom. In 2019 komt er een bijzonder van de GT-R afgeleid model op de markt: de door Nissan en Italdesign ontwikkelde GT-R50. Met dit exclusieve model wordt gevierd dat Italdesign in 2018 50 jaar bestond en het in 2019 vijftig jaar geleden is dat de allereerste Skyline GT-R werd geïntroduceerd.
Technisch
Motortype | benzine, V6 |
Cilinderinhoud | 3.799 cm³ |
Max. vermogen | 419 kW (570 pk) |
Bij | 6.800 tpm |
Max. koppel | 637 Nm |
Bij | 3.200 tpm |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 12,1 m |
Vermogensrange | alleen 419 kW |
Algemeen
Transmissie | 6AT |
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | maart 2009 |
Laatste facelift | maart 2016 |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 165.900 |
Bijzonderheden | De GT-R is in de loop der jaren meermaals verbeterd. De eerste versie uit 2009 had 485 pk. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 285/35 R20 |
L x B x H | 4.670 x 1.895 x 1.370 mm |
Wielbasis | 2.780 mm |
Massa leeg | 1.660 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 315 l |
Tankinhoud | 74 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 11,8 l/100km |
CO₂-emissie | 275 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 2,7 s |
Topsnelheid | 315 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng