In 2019 presenteerde NIO de ET Preview, een conceptcar die zoals de naam al aangeeft een vooruitblik biedt op de toekomstige sedanmodellen van het merk. De NIO ET7, die in 2022 op de markt kwam, is de meest directe productieversie van de conceptcar. Wel zijn er de nodige visuele verschillen. Zo heeft de NIO ET7 kleinere en ‘opgedeelde’ koplampen en over de gehele breedte lopende achterlichten. De conceptversie had ‘gewone’ lichtunits. Qua silhouet komen beide auto’s wel vrijwel overeen. De NIO ET7 is de grootste sedanachtige van het merk en wordt gepositioneerd als een directe concurrent voor de Tesla Model S. Overigens is de NIO ET7 wel iets langer dan die Tesla. Al kort na introductie was er een mijlpaal: de in totaal 200.000e NIO die werd geproduceerd was toevallig een NIO ET7. Lees verder
In 2019 presenteerde NIO de ET Preview, een conceptcar die zoals de naam al aangeeft een vooruitblik biedt op de toekomstige sedanmodellen van het merk. De NIO ET7, die in 2022 op de markt kwam, is de meest directe productieversie van de conceptcar. Wel zijn er de nodige visuele verschillen. Zo heeft de NIO ET7 kleinere en ‘opgedeelde’ koplampen en over de gehele breedte lopende achterlichten. De conceptversie had ‘gewone’ lichtunits. Qua silhouet komen beide auto’s wel vrijwel overeen. De NIO ET7 is de grootste sedanachtige van het merk en wordt gepositioneerd als een directe concurrent voor de Tesla Model S. Overigens is de NIO ET7 wel iets langer dan die Tesla. Al kort na introductie was er een mijlpaal: de in totaal 200.000e NIO die werd geproduceerd was toevallig een NIO ET7.
Technologisch interieur NIO ET7
Net als de andere NIO-modellen zit ook de NIO ET7 vanbinnen boordevol technologie. Het meest opvallende is misschien wel NOMI, de assistent voor spraakbediening die als een bolletje op het dashboard fysiek in het interieur aanwezig is. Dit assistentiesysteem maakt gebruik van kunstmatige intelligentie om zo de gewoontes en voorkeuren van de gebruikers te leren kennen en daarop in te spelen. Andere highlights zijn de optimale connectiviteit, het hoogwaardige audiosysteem, het gebruik van duurzame materialen en de sfeerverlichting met liefst 256 kleuren om uit te kiezen. Ook kan de NIO ET7, net als concurrent Tesla Model S, in vrij vergaande mater zelfstandig rijden, bijvoorbeeld op de snelweg.
Specificaties NIO ET7
Net als de andere NIO-modellen is ook de NIO ET7 volledig elektrisch aangedreven. Er zijn twee batterijpakketten, een van 75 kWh en een van 100 kWh. Die zijn goed voor een actieradius van respectievelijk 445 en 580 km (WLTP). In China is ook een 150 kWh-batterijpakket leverbaar, waarvoor het merk een actieradius van liefst 1.000 km claimt. Dat is dan wel nog volgens de NEDC-cyclus, die in China nog altijd wordt gehanteerd. Om prestaties zit je in een NIO niet snel verlegen. De elektromotoren leveren samen een vermogen van liefst 480 kW (653 pk) en een koppel van 850 Nm, goed voor een 0-100-sprint in slechts 3,8 seconden.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Accu | lithum-ion |
Capaciteit | 75 kWh |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven |
Actieradius | 445 km |
Vermogensrange | alleen 480 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 480 kW (653 pk) |
Systeemkoppel | 850 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 3,8 s |
Topsnelheid | 200 km/u |
Algemeen
Transmissie | vaste overbrenging |
Carrosserietype | 4-drs. sedan |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | oktober 2022 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | onbeperkt (onder voorwaarden) |
Vanafprijs | € 84.900 |
Bijzonderheden | Prijs inclusief batterij, leverbaar vanaf 72.900 euro met batterijhuur. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 245/45 R20 |
L x B x H | 5.101 x 1.987 x 1.509 mm |
Wielbasis | 3.060 mm |
Massa leeg | 2.354 kg |
Max. aanh. gew. | 2.000 kg |
Inh. bag. ruimte. | 364 l |
Verbruik
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng