Pick-ups zoals de Mitsubishi L200 spelen in Nederland een bescheiden rol, maar wereldwijd is het een zeer populaire categorie bedrijfswagens. De historie van de L200 gaat terug tot 1978, als Mitsubishi zich in de markt van compacte pick-ups mengt. Zoals bij zo veel auto’s is er in de loop der jaren weinig aan het concept veranderd en is de auto tot en met de huidige vijfde generatie geëvolueerd. Eveneens net als bij zo veel auto’s is de pick-up in de loop der jaren wel gegroeid. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
Pick-ups zoals de Mitsubishi L200 spelen in Nederland een bescheiden rol, maar wereldwijd is het een zeer populaire categorie bedrijfswagens. De historie van de L200 gaat terug tot 1978, als Mitsubishi zich in de markt van compacte pick-ups mengt. Zoals bij zo veel auto’s is er in de loop der jaren weinig aan het concept veranderd en is de auto tot en met de huidige vijfde generatie geëvolueerd. Eveneens net als bij zo veel auto’s is de pick-up in de loop der jaren wel gegroeid.
Andere namen
Al sinds het eerste model wordt de L200 wereldwijd onder verschillende namen verkocht. Dat is voor de huidige generatie uit 2014 niet anders. Binnen Europa kennen we het model bijvoorbeeld ook als Fiat Fullback. In de Verenigde Arabische Emiraten wordt het model als Ram 1200 verkocht en Mitsubishi levert het model onder eigen vlag op verschillende markten onder de namen Triton, Strada en Strakar.
Niet naar Japan
Het huidige model is dus sinds 2014 op de markt. Opvallend is dat men het model niet langer in thuisland Japan voert. Dat is echter te verklaren doordat het vorige model er in contrast met de rest van de wereld geen succes was en er in Japan bovendien zware belastingen worden geheven op dergelijke pick-upmodellen. Ondanks dat het model nog niet verouderd aandeed heeft men de L200 voor 2019 grondig vernieuwd, waardoor de pick-up van voren nu ineens veel wegheeft van de Eclipse Cross.
Niet meer leverbaar
Wegens tegenvallende verkopen leek het erop dat Mitsubishi volledig uit Europa zou vertrekken. Dat blijkt toch niet zo te zijn, maar het modellenaanbod wordt wel flink ingeperkt. Als onderdeel van dat plan is de Outlander sinds 2021 niet meer leverbaar.
Technisch
Motortype | diesel, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 2.442 cm³ |
Max. vermogen | 113 kW (154 pk) |
Bij | 3.500 tpm |
Max. koppel | 380 Nm |
Bij | 1.500 tpm |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 11,8 m |
Vermogensrange | 113 tot 133 kW |
Algemeen
Transmissie | 5MT |
Carrosserietype | 4-drs. pick-up |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | juni 2015 |
Laatste facelift | september 2019 |
Garantie | 5 jaar |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 245/65 R17 |
L x B x H | 5.205 x 1.785 x 1.775 mm |
Wielbasis | 3.000 mm |
Massa leeg | 1.790 kg |
Max. aanh. gew. | 3.000 kg |
Inh. bag. ruimte. | n.v.t. l |
Tankinhoud | 75 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,4 l/100km |
CO₂-emissie | 169 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Topsnelheid | 167 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng