De eerste generatie Fiorino kwam in 1977 op de markt en was de opvolger van de 500 Furgoncino, de besteluitvoering van de 500. Aanvankelijk heette de Fiorino voluit nog 127 Fiorino en het was dan ook de besteluitvoering van de compacte 127 hatchback. Achter de voorportieren was die auto dan voorzien van een hoge kubusvormige carrosserie, destijds de meest gebruikelijke carrosserievorm voor een kleine bestelwagen. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De eerste generatie Fiorino kwam in 1977 op de markt en was de opvolger van de 500 Furgoncino, de besteluitvoering van de 500. Aanvankelijk heette de Fiorino voluit nog 127 Fiorino en het was dan ook de besteluitvoering van de compacte 127 hatchback. Achter de voorportieren was die auto dan voorzien van een hoge kubusvormige carrosserie, destijds de meest gebruikelijke carrosserievorm voor een kleine bestelwagen.
Succesvol
In 1988 zag de tweede generatie Fiorino het levenslicht. Deze keer op basis van de Duna, de sedanversie van de Uno die de 127 opvolgde. Het concept bleef hetzelfde: de voorkant van een personenauto, met daarachter een hoge bestelwagencarrosserie. De auto was succesvoller dan zijn voorganger. In Europa hield het model het tot en 2000 uit, wereldwijd bleef het model na een facelift tot 2013 in productie.
Samenwerking
Pas in 2008 kwam Fiat voor Europa met een nieuwe compacte bestelbus. Wederom onder de naam Fiorino kwam men met een nieuw model, dat deze keer volledig op zichzelf stond. Kort daarna brachten ook Citroën en Peugeot het busje op de markt, onder de namen Nemo en Bipper. Voor het eerst was er ook een serieuze personenuitvoering van het busje, die als een kleine MPV werd gepositioneerd. Bij Fiat kreeg dit model een andere typenaam: Qubo.
Op dit moment wordt van deze drieling alleen nog de Fiat Fiorino nieuw in ons land geleverd. Wereldwijd gezien is verder alleen nog de Qubo in productie.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.368 cm³ |
Max. vermogen | 57 kW (77 pk) |
Bij | 6.000 tpm |
Max. koppel | 115 Nm |
Bij | 3.000 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | schijven/trommels |
Draaicirkel | 10 m |
Vermogensrange | 51 tot 70 kW |
Algemeen
Transmissie | 5MT |
Carrosserietype | 5-drs. bestelbus |
Euro NCAP | 3 sterren |
Marktintroductie | februari 2008 |
Laatste facelift | mei 2016 |
Garantie | 5 jaar |
Vanafprijs | € 7.250 |
Bijzonderheden | Tot 2016 leverde Fiat in ons land ook een personenuitvoering van de Fiorino, de Qubo. In andere landen wordt deze variant nog wel verkocht. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 175/70 R14 |
L x B x H | 3.957 x 1.716 x 1.721 mm |
Wielbasis | 2.513 mm |
Massa leeg | 1.045 kg |
Max. aanh. gew. | 600 kg |
Tankinhoud | 45 l |
Laadruimte | 2,5 m3 |
Laadlengte | 1.523 mm |
Laadvermogen | 635 kg |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 7,2 l/100km |
CO₂-emissie | 167 g/km |
Prestaties
Topsnelheid | 157 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng