
Alpine Vision een échte Alpine
Onthulling productieversie eind 2016

De Alpine Vision vormt de laatste tussenstop voor we daadwerkelijk de sportwagen van Alpine in productievorm gaan zien. Volgens het Franse sportwagenmerk komt het design van de productieversie voor tachtig procent overeen met de Alpine Vision.
Het design van de Alpine Vision is net zoals het vorige studiemodel geïnspireerd op beroemde Alpines van weleer. De langgerekte achterlichten en het typische design van de achterruit zijn een knipoog naar het iconische design van de A110. De geïntegreerde luchtinlaten in het achtersteven zitten er niet voor de sier, maar zijn ook broodnodig om de viercilinder middenmotor met turbo van extra koeling voorzien. Heel veel meer details geeft Alpine niet. Behalve dan dat de tweezits Vision in 4,5 seconden naar 100 km/u moeten sprinten. Alpine streeft naar dezelfde acceleratietijd voor de productieversie.
[parallex-1]
Alpine bouwt de nieuwe sportwagen in de Franse Dieppe. Het productiemodel wordt voor het einde van dit jaar gepresenteerd. De verkoop start begin volgend jaar. Allereerst in Europa, waarna de rest van de wereld volgt.
Hoge marktverwachtingen
De marktverwachtingen van het herboren sportwagenautomerk zijn groot, vooral omdat Alpine stelt dat het premium sportautosegment rond 2020 met 50 procent is gegroeid. Momenteel worden er in het segment van premium sportauto’s (zowel sportieve coupés als roadsters) op jaarbasis zo’n 200.000 auto’s wereldwijd verkocht. Noord-Amerika eist ongeveer 40 procent van deze verkoop op, gevolgd door Europa met 35 procent. In Azië is dat 15 procent. In Europa vormen Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zwitserland, België en Oostenrijk de grootste sportwagenlanden. De Nederlander Michael van der Sande is door Renault aangesteld als de nieuwe Managing Director van Alpine.
[gallerij-1]
[gallerij-2]
[parallex-2]